101 idéer

I år har jag lovat mig själv att vara lite återhållsam när det gäller jultidningar. Ska man köpa ALLA så är det bara att räkna med att bli ruinerad, och det känner jag inte för. Men 101 idéer... Den kvalificerar sig så klart på köplistan.
 

Ovanstående grenljus blev jag lite förälskad i. Så enkelt och så fint. Finns risk att det kommer att dyka upp några såna hos mig i jul.
 
 
Gillade även dessa kottarrangemang väldigt mycket. Det satte igång hjärnan lite när det gäller årets adventsljusstake.
 
Testade även en till glögg igår, men det lämnar jag som en liten cliffhanger ;-)
Ha en bra dag!

Kommentarer
Anna säger:

Jag har också försökt dra ner. Försöker hålla mig till bara någon per år. Blir lätt besviken annars och känner att jag kastat bort pengarna, det är ju mkt samma samma.
Känner fö att jag är helt efter i år. Snart framme i november och jag har inte fått upp den där julkänslan än. Brukar ju vara på hugget redan i augusti...

Svar: Jo, men vad tusan... Om jag förstått det rätt på din blogg så är tidsperspektivet hos dig just nu ungefär till nästa bjöjbyte så då är det väl inte konstigt att man inte kommer i stämning... Det kommer. Det kommer. Jag lovar.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 08:48:02
Bloggadress: http://trasslanna.wordpress.com/
Emelie - Emelies Christmas säger:

Den där tidningen vill jag också ha! Antar att den finns i butiker med STÖRRE tidningsutbud. Vart köpte du ditt exemplar? :)

Svar: Jag köpte mitt på Hemköp? Så det bör inte vara nåt problem att hitta åt den :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 10:37:32
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Sanna säger:

Jag ska också ransonera jultidiningsköpen i år, nu har jag köpt alla i så många år att jag vet vilka som r måsten och vilka jag kan låta bli men det dröjer ända till nästa vecka innan mina favoriter kommer ut så jag blir lite sugen att köpa någon nu ändå bara för at tha något att göra så länge.

Svar: Ääääända till nästa vecka ;-) Men visst... det blir svårare att låta bli i och med att man läser om dem i bloggarna. Snacka om reklam liksom. Jag ska nog skriva ner vad som ska köpas. Lättare att hålla sig om man har en plan redan...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 14:16:47
Bloggadress: http://sannasjul.blogspot.se
Em säger:

Ja, man måste verkligen försöka lägga band på sig. Oftast är det ju mer glädjen att hitta tidningarna som gör en lycklig då innehållet verkligen har blandad kvalitet.

Sv: Vet inte om jag hann svara på kommentaren innan jag försvann. Men ett utlåtande av 12:an kommer upp på bloggen inom en snar framtid. Men nog blev jag allt lite besviken.

Svar: Mmm och det mesta har man ju läst flera gånger tidigare...
Attans att du inte gillade Blossan. Men det finns ju så många andra. Just nu dricker jag en äppelglögg som är galet god.
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 15:37:19
Bloggadress: http://swedishxmas.wordpress.com/
Linda säger:

Köte den idag.. så ikväll kan jag mysa.. om jag inte tar vampyrboken jag läser istället.

Svar: Det låter som mys oavsett om det blir vampyrer eller tidning :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 16:58:24
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Therese - Sockenvägens Söta säger:

GARV skrev min recenssion av 101 nya idéer i går men har lagt det som tidsinställt senare ikväll, å jag fastnade visst för lite liknande saker som dig :-D Å äppelglögg, låter lovande, älskade vinteräpple som var årgångsglögg för x antal år sedan.... Ha en mysig kväll, här blir det glögg för att få upp värmen även ända ute i tårna ;-D KRAM

Svar: Det blir glögg här med. Nu på en gång. Och sen ska jag hålla koll efter ditt inlägg :-))
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 18:57:57
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Amandas jul säger:

Även jag försöker dra ner på jultidningar detta år, och eftersom jag inte är den som pysslar överdrivet mycket så försöker jag skippa dessa tidningar framför allt....fast det är ju svårt att hålla sig borta från allt som har med julen att göra ;)

Svar: Tja... Men skulle man kasta sig på allt så skulle man få en hel lada... Så det är lite skönt att begränsa sig också (säger hon som kom hem med Isabellas idag...)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 19:35:36
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Ulla säger:

Barnen gjorde riktigt enkla adventsljus åt släkten i år: http://jouluni.blogspot.fi/2012/10/valilla-numeroita.html Trots att texten är på finska klarar man av det m.h.a. bilderna ;-) Om man ännu skulle pynta med kottar omkring...
Och var till Alko idag: Vi har fått den! Blossan alltså!

Svar: Grymt * 2. Ljusen var jättefina! (det var ett litet tag sen jag tittade runt hos dig nu, ska göra det imorgon, nu väntar sängen...)Och det ska bli kul att höra vad du tyckte om blossan. Lite orättvist att det finns Blossa i Finland, men det varken finns Loimo eller Lonkero i Sverige...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-10-17 | 20:26:26
Bloggadress: http://jouluni.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback