Toka ha tur (part 1)

...som min mamma skulle säga. Sagt på formell svenska där man använder hela ord och fullständiga meningar kanske man skulle säga "den som är tokig har tur". Men sånt pysslar vi inte med.
 
Häromdagen ägnade jag en och en halv timme åt att leta efter min limpistol. Den är på rymmen. Spårlöst försvunnen. Igen. Fattar inte hur den bara kan försvinna sådär... Den gjorde samma sak förra året.
 
Nåväl. Anledningen att jag anser mig sjävl vara en människa med tur är att dagen efter mitt letande så droppade det in ett mail där jag blev tillfrågad om jag ville prova på en limpistol från Dremel. Skojar du? Det kom som en skänk från ovan.
 
 
Igår landade den hemma hos mig, så förhoppningsvis finns det lite tid att pyssla på söndag kväll :-) Har redan påbörjat pysslandet lite... Det ska egentligen bara färdigställas. Vad jag ska göra? Pilutta dig, det får du inte reda på ännu. Men det är en fin och enkel grej där jag hittat inspirationen hos Therese. Så mycket kan jag avslöja :-)
 
Är du också sugen på en limpistol förresten? Amanda tävlar ut en likadan!
 

Kommentarer
Victorias Jul säger:

Jag kommer snart ha en tävling där priset är en sådan också. :). Ska bli kul att höra vad du tycker om den

Svar: Mmm nästa vecka vet vi :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-16 | 09:40:36
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Amandas jul säger:

:)

2012-11-16 | 10:19:10
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se
Anne Natasha säger:

Har nyligen hittat hit och har bara hunnit skumma genom ett par månader, men OJ vad jag är fast!
Försökte länka hit i min blogg men har "tekniska problem" med mig själv typ.
Tycker iallafall att du är helt galet bra!!!

Svar: Men TACK! Gud vad glad jag blir av dina fina ord :-) TACK!!
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-16 | 22:38:56
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se
Anne Natasha säger:

Nu har jag testat några av dina recept, och jag hade rätt i mina misstankar - du är ju freakin' bäst!
Har bloggat lite om det,men lyckas inte länka :/
Nästa grej jag ska ge mig på att prova blir dina brownies med pepparkaksdeg, och så funderar jag på de därade rutorna med bailys (eller vad det heter - jag tål ju inte alkohol typ över 4 - 5 % så jag är dum på sånt) men att kanske använda glögg av något slag?
Har för övrigt ett recept på en glögg/choklad/kanel kaka som är helt galet god!
Nu babblar jag ju! Tack för att du delar med dig av allt fantastiskt! <3

Svar: TACK! Gud vad det värmer ska du veta!!!
Vet dock inte om jag skulle använda glögg i smörkräm. Har aldrig testat, men det låter som om det kommer att skära sig? Du får tigga en skvätt baileys av en vän istället. Eller så smaksätter du smörkrämen med lite kaffe och kakao istället helt enkelt :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-22 | 00:28:08
Bloggadress: http://www.miserywitchen.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback