Sammanfattning av glöggtester

Har du hängt med ett tag så har du knappast missat att jag gillar glögg. Nej det var en lögn. Jag ÄLSKAR glögg. Det har recenserats en hel del glögg här på bloggen, eftersom jag har haft turen att få en hel del varuprover skickade till mig.
 
Tänkte att jag skulle göra ett samlingsinlägg så att man enkelt hittar till alla recensioner. Lägger även in fjolårets recensioner här (äldre tester känns ointressanta vid det här laget) Länkade sorter är redan testade, och den stackare som står olänkad på listan kommer att testas endera dagen - bara jag lyckas få upp flaskan...
 
Betygskalan är väl bekant vid det här laget?
 
1. Hej soptunnan!
2. Flaskan blir uppdrucken, men inskaffas inte igen
3. Helt okej. Kan absolut köpas igen om favoriterna är slut.
4. Toppen! Detta blir en återkommande glögg.
5. Underbar. Denna måste hamstras för att aldrig någonsin riskera att vara utan.
 
Mina favoriter av de testade glöggsorterna:
 
Nedan följer samtliga glöggsorter som har testats.
 
Lättglögg/alkoholfri glögg:
 
Vinglögg/starkvinsglögg:

En sak till förresten: Jag har ju fått all denna glögg gratis för att recensera här på bloggen. Det hindrar dock inte mig ifrån att säga vad jag tycker. Om du tvivlar: läs HÄR... Men för ordningens skull: de gånger jag får något för att skiva om här så hamnar de alltid, alltid, ALLTID i kategorin sponsrat/donerat/reklam/events (samt även i sin "egen" kategori så klart). Bara så att ni vet.
 

Kommentarer
Stockholmsjul säger:

Haha jäklar vilka många sorter!! Endast en äkta glögg-älskare klarar av så många sorter utan att tröttna på glögg! :)

Svar: Tröttna på glögg? Den frasen finns inte i mitt vokabulär :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-22 | 16:23:29
Bloggadress: http://stockholmsjul.blogg.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Haha smaken är verkligen som baken...delad:) Jag tyckte inte alls om blossas årgångsglögg och du är nog den första som sagt något gott om den.

Svar: Oj. Nej, jag gillade den skarpt. Jag beställde 5 flaskor efter att jag hade provsmakat första slurken :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-26 | 18:39:06
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback