It's a marshmallow world in the winter

I onsdags förmiddag var jag deppad. Då hade det regnat konstant i två dygn. Det var blött, grått och kallt. Jag pratade med mamma i telefon och hon berättade att det var en klass2-varning utfärdad över Stockholm, men... Jag trodde inte riktigt på det.
 
Några timmar senare började regnet få konsistens. Ytterligare lite senare började jag förstå att regnet övergått i snöfall. Och igår morse såg det ut så här utanför mitt fönster.
 
 
Nu undrar jag bara om det stämmer med Anders braskar och julen slaskar? Hoppas inte. Anyway, här och nu. Här och nu. Det är vintervitt och galet vackert. Det firar vi med lite Dean och Frank tycker jag :-)
 
 
 
Fredag. Sista dagen i november. Imorgon är det första december och premiär för julkalendern. Och på söndag får vi tända första ljuset.
 
Ligger ni i fas? Har ni gjort allt som ska göras? Oavsett vad så önskar jag er en riktigt fin fredag, och en riktigt skön helg!
 
 
 

Kommentarer
Katarina säger:

Vackert! Kram

Svar: Kram :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-30 | 09:18:16
Bloggadress: http://hovkonditorn.blogspot.com
LInda säger:

Oj så fint. Vi har ingen snö här uppe ännu - men jag är inte ett dugg orolig Vi får garanterat så det räcker och blir över

Svar: Oj. Har det kommit något i helgen då?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-30 | 09:59:15
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Flipfloppan säger:

I fas och i fas...granen är inte klädd, satsar på nästa vecka, annars är jag nog rätt bra i fas efter ikväll. Förutom att jag inte hittar min Amarylliskruka!! Bedrövligt... Dessutom är jag svårt avis på dig, som alltså har snö nu, men vi har åtmionstone lite sol idag, alltid något... Klem

Svar: Vet du... Det snöade på oss i Lübeck också. Såååå mysigt att gå runt där med snön som singlade. Såg att du numera har både snö och amaryllyskruka så det är ju alldeles underbart :-)Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-30 | 10:15:19
yohanna säger:

Hej, jag har en tävling på min blogg där man kan vinna ett laptop skin. Jag ber förövrigt om ursäkt om du inte vill ha kommentarer om tävlingar.

Hoppas du är med.
Här är direkt länk till tävlingen: http://yoyossecret.blogg.se/2012/november/vinn-ett-laptop-skin-2.html#comment

Föresten, söt blogg!

2012-11-30 | 10:23:09
Bloggadress: http://yoyossecet.blogg.se
Anna säger:

Inte det minsta i fas, nej. Häromdagen kände jag hur avslappnad jag var inför den här julen. Men det gick över kan jag säga ;)
Känner mig lite panikig nu. Vi renoverar badrum, så jag har bl a badkar i vardagsrummet, det har inte känts så lockande att sätta igång att jula. Och plötsligt är det bara ett par dagar kvar till advent! Oups.

Men snö har vi här med! Äntligen :)
Ha en toppenhelg!

Svar: Nej det förstår jag. Men kan du inte fylla badkaret med julgranskulor :-D
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-30 | 10:39:52
Bloggadress: http://trasslanna.wordpress.com
Fisan säger:

Ja, jag är näääästan i fas :). Men, från det ena till det andra. Jag har en fråga om något helt annat. När det gäller polkagrisar, tror du att det funkar lika bra med en granitskiva som en marmorskiva?

Svar: Hej hopp! Förlåt att det tog några dagar innan jag svarade. Men jag tror absolut att det funkar på granit. Vitsen är ju att ha något som kyler ner sockerlagen - men som absorberar värmen så att när temperaturen väl sjunkit lite så hjälper skivan till att hålla värmen :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-30 | 12:20:01
Bloggadress: http://rdetbarajageller.blogspot.se/
Ninni säger:

Jag blev nästan lite chockad när jag såg att regnet blev till snö! Jag var så säker på att det skulle smällt bort nästa dag men idag är snöar det ju bara ännu mer :')

Svar: Ja visst är det underbart? Lite kallt kanske, men det finns inget dåligt väder och hela den där biten :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-30 | 13:44:17
Bloggadress: http://ninjapuff.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback