November. Nu kör vi!

Jag tycker Nemi säger det hela ganska bra! Jag blir glad av att gå in på butiker och se vad som säljs i år. Men i år har jag ganska ordentligt shoppingförbud. Jag, min snögubbekakburk, mina 4 flyttkartonger och 3 bananlådor med julpynt klarar oss rätt bra. En julduk till köksbordet ska dock inhandlas. Det såg lite naket ut sist det begav sig...
 

Nu är det inte lång tid kvar innan hemmet färgsätts i rött, adventsljusstakar åker fram i fönstret och stämning, stämning, stämning. Men innan stämning kommer städning. Även i år kommer jag att ha "tomtesemester" inför första advent. Vända upp och ner på lägenheten och skura den med tandborste i princip. Det börjar faktiskt bli läge att köra igång med lite grovröjning redan nu. Se till att alla papper hamnar på rätt ställe. Sortera bort en del gammalt bråte som ska slängas. Såna saker som helt enkelt ser till att det blir lättare när det väl är dags att göra hemmet kliniskt rent, och inte bara en vanlig veckostädning.
 
Jaja... Varför göra idag det du kan skjuta på till en annan dag? Känner jag mig själv rätt så kommer jag att hamna i soffan med datorn i knät och en glögg i handen idag igen när jag kommer hem från jobbet. Men OM jag känner mig energisk så ska faktiskt ta tag i ett av de där köksskåpen som anfaller. Wish me luck :-)

Kommentarer
Lina säger:

Haha, älska Nemi-strippen!
Duktig du som ska försöka lägga band på dig själv i år, jag skulle egentligen behöva göra detsamma med tanke på den hittills kostsamma hösten och då jag flyttar imorgon och behöver köpa nödvändiga möbler. Men åh, jag kan bara inte stoppa mig själv när jag går runt bland alla tomtar och allt glitter och den ljuva julmusiken - kan man bli hög på julen?

Svar: Mmm man kan ju iallafall försöka :-) Kul med flytt :-) hoppas jag!?
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-01 | 08:35:01
Bloggadress: http://sagojul.blogspot.com
Emelie - Emelies Christmas säger:

Good luck ;)

Svar: Tack! Det behövs :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-01 | 09:52:22
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Jupp, nu är det snart helt legalt att gå igång å göra advent ;-D Å fina snöbilder hade jag gärna velat bjuda på men sedan i går kväll har det varit + grader, regnat lite, så nu har träden itne kvar sitt fina florsocker, å all snö har satt ihop :-/ Dessutom halkigt som bara den ute. Men lovar att jag ska ut med kameran så snart mer snö kommer å det blir så där vykortsvackert igen! KRAM

Svar: Trist att det regnar. När snön väl har kommit borde plusgrader och regn vara förbjudet i lag...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-01 | 09:59:37
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Anonym säger:

Hej, vart kommer adventsljusen ifrån som var med i länken ang duk?

Svar: Hej anonym :-) Den är faktiskt ett hemmabygge. Skriver ett eget inlägg om det :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-01 | 10:09:35
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ha ha så du har redan en?!?! Det borde jag förstått ;-P Är allt lite skoj att den bild man skapar sig av sina bloggvänner tycks stämma, för DU är likso mden enda som jag ärligt tror kan få det att funka och få det att kännas genuint å personligt!
KRAM

Svar: En? Varför begränsa sig? Jag har sju. Men bara en kosta boda... :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-01 | 10:57:03
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
ellen säger:

ÅÅh vad jag längtar till december nu, snart är vi där :D

Svar: Yepp. Längtar jag jag med :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-01 | 11:07:15
Bloggadress: http://entindrandejul.devote.se
Anonym säger:

7?! Näe man ska inte begränsa sig, ju fler desto maffigare ;-D

Svar: Precis :-) Iofs brukar de inte vara framme samtidigt, men...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-01 | 11:53:22

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback