Döskallar och julpynt

Skrattade gott i torsdags när jag i vanlig ordning knallade in till Therese på Sockenvägen och hittade DETTA inlägg där hon skriver om produktplaceringar i tidningarnas Hemma hos-reportage. I sin jultidningsspaning hade hon hittat en Kosta Boda-döskalle och som kommentar om den så skriver hon:
 
Dock har jag svårt att tro att Kosta Bodas lykta i form av en dödskalle ska ha ett sådant genomslag i människors hem så här i juletider.
 
Det är nog ytterligare en genial produktplacering som kommer att få oss konsumenter att springa och köpa dödskallar utan att egentligen veta varför vi gör det...
 
Den enda som skulle komma undan med en dylik lykta med hedern i behåll är Tomtens Dotter ;-D
 
 
Och nog är det väl så att det redan bor en Kosta Boda-skalle hos mig? Så klart, och har så gjort i 4 år. Döskallar är fina grejer (även om de oftast hamnar på mina kläder, inte i mitt hem...) Utöver denna så kan man återfinna ytterligare sex stycken döskalleljusstakar från andra tillverkare hos mig. Alla är inte framme samtidigt, och just under julen får ingen av dem vara med. Men ett tag till får dessa tre pryda min toalett.
 
 
Dock verkar Åhlens tycka att vi ska hänga döskallar i granen i år. Jag vet inte vad du tycker, men min gran blir garanterat döskallefri.
 
Ikväll provas det mera glögg. Har bjudit hem några vänner för provsmakning av Ripa och Tegnér & Son. Resultatet kommer så klart er tillhanda under nästa vecka.
 
Till dess: ha en bra kväll!

Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Döskallar har vi också ett gäng av. Nu under helgen har fyra stycken lyst på busungens halloweenfest.

Och inte jag heller tänker stoppa döskallar i granen - Även om jag gillar döskallar och har många kläder med detta mönster. Just nu går jag runt i en knallrosa scarves med just döskallar på varje dag. Passar utmärkt både till halvlånga kappan och coola skinnjackan.

Svar: A girl can never have för många dödskallar :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 16:54:11
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Såg även en kudde i ett eller två reportage med dödskalle på, cool som bara den, men inte till JUL.
Fast man ska väl aldrig säga aldrig, skulle inte förvåna mig om jag sitter här med den där kudden nästa år *garv*
Fjolårets ripor var goda, så ser fram emot utlåtandet av årets, om de ändrat smak?
KRAM

Svar: Åhhh chili/peppar var toppen :-) :-)
Kram
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 17:25:39
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Victorias Jul säger:

Det kommer inte bli några döskallar i min julgran i alla fall

Svar: Nej de hör liksom inte hemma där...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 18:23:32
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Flipflpooan säger:

Har aldrig fattat grejen med döskallar, eller jo det har jag väl, men inte på mig eller i mitt hem, det är så mycket coolare på andra!Ha en fortsatt trevlig kväll

Svar: Hmmm... Blev det några glögg för dig med igår? (tänkte på hur du signerade inlägget) :-) ha en bra dag
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 20:26:45
Bloggadress: http://paradisetvsburen.blogspot.se
Helly säger:

Nä, dödskallar är liksom inte min grej. Tycker inte illa om det i inredning men känner att mitt övriga hem skulle mobba ut den stackars skallen så det får vara.

Men Kosta Bodas gorilla däremot... Han/hon kan få plats ;)

Svar: måste spana in gorillan :-) den har jag inte sett tror jag...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-04 | 20:52:12
Bloggadress: http://blogg.amelia.se/julhoshelena/
Carina säger:

Nä, döskallar i granen blir det inte här hemma i alla fall, men jag tycker faktiskt att de här julkorten med döskallar är riktigt häftiga! :-)

http://www.signerat.se/julkort/6-pack-julkort-dodskallar/index.php

Svar: Mmm det var coola kort!!! Hade nog kunnat tänka mig dem om jag inte gjorde mina kort själv...
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-11-15 | 17:14:01

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback