Polkadot!

Det där med vår innebär värme. Det gillas. Det innebär även att man måste ömsa skinn. Vinterjackan ska förpassas till garderoben och vårjackan ska tas fram. Problemet är bara det att jag har gått och blivit lite tjock, så jag kan inte knäppa min skinnjacka. Det kunde jag iofs inte förra våren heller, men det är en annan historia.

I fredags hade både värme och lön dykt upp i mitt liv. Det var en alldeles utmärkt kombination. Att jag dessutom var i närheten av en Carlingsbutik avgjorde saken.

Jag är ett konstigt kvinnoexemplar. Jag gillar nämligen inte att handla kläder. Jag saknar nämligen förmågan att föreställa mig hur plagget ser ut med en kropp inuti. Därmed ser allt platt, tråkigt och formlöst ut. Det enda stället jag gillar att handla på är Carlings, för de har så jävla bra personal överallt. Så när jag handlar kläder så ställer jag mig i en provhytt och säger "Ge mig kläder". Det roliga med Carlings är att de lyckas leverera sånt jag vill ha. De gör det dessutom på ett hjälpsamt sätt. Visst, jag fattar att de är säljare. Men de beter sig inte som sådana. De beter sig snarare som hjälpare. Tack för det!



Jag knallade därför in på Carlings i Solna C, ryckte tag i en säljare och frågade om han hade nån jacka till mig. Tre minuter senare stog jag i kassan och betalade ovanstående färgklick. Killen såg lite chockad ut när jag blev nöjd med den första jackan han plockade fram. Det såg ut som om han tänkte "Men vänta här nu. Du är kvinna. Du borde prova i alla fall sju jackor till, sen prova tre,fyra av dem ett par gånger var, gå härifrån och fundera lite och sen komma tillbaka med en väninna". Men nej. Inte jag. Ge mig kläder så att jag får bli klar nån gång.

Dessutom gillar jag prickarna! Jag blir GLAD av prickigt, men det är ju svåranvänt som bara den. Därför brukar prickarna hamna på strumpor, trosor eller liknande. Eller som nu; i ett foder. Jag blir glad av att ta på mig den på morgonen. Det finns definitivt sämre sätt att starta en dag på :-)

Ha en fin dag!


Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Det var helt klart en färggklick



Men du - drar inte skinn i hop sig om det hänger väldigt torrt??? Tror det är det som hänt med din skinnjacka, tror du inte?



Min brudklänning har också krymt i källaren. Konsitgt...

2012-05-02 | 08:47:33
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Queen of Kammebornia säger:

Prickigt är ju så underbart för man blir glad av prickar, det har jag alltid sagt. Carlings är bäst. Jag och min man gör likadant. Vi går bara in och säger hjälp och sen får vi perfekta kläder, betalar och går ut. Det är inte roligt att prova 700 par jeans eller jackor.



Tusen tack för din fina hälsning till mig, det värmer mer än du tror. Jag har mejlat dig. Kram!

2012-05-02 | 08:48:39
Bloggadress: http://queenofkammebornia.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Hel uuuuunderbar! Å så är den ju juligt röd med, aldrig fel ;-D KRAM

2012-05-02 | 09:37:19
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Jag hade också en härlig säljare på carling i helgen som måste ha trott att jag var efterbliven eller nått.

Säljare: Så du hittade en tröja.

Jag: Ja, helt otroligt, den såg ut som en påse skit när den hängde där men när jag provade den satt den skitsnyggt.

Säljaren: Eeeehh okej. Det var ju kul att den passade.

Jag: Ja de säger ju att allt klär en skönhet.

Säljaren: ja, det är sant. Kan jag få erbjuda två par trosor för 99 kr?

Jag: Nej, för faan. Jag byter så sällan så de kommer bara bli liggande.

Hihihi:-)

2012-05-02 | 13:15:04
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback