Jag såg stora havet idag. Jag förstod hur stort det var.

Tänk så det kan bli ibland. Jag har alltid gillat Jakob Hellman, men när han var i ropet var jag bara ett barn, och därmed inte i lämplig ålder för att ränna på konserter. Sommaren 1999 var han en del av Kalasturnen, och då såg jag honom live.

Sen har det varit dött. Dött, dött, dött. Tills i augusti förra året. Då spelade han på Grönan. En såndär konsert som verkligen kröp under huden på mig. När de avslutade med ...och stora havet var hela publiken i trance. Stämningen var så elektrisk att vi tillsammans hade kunnat försörja en mindre stad med el i en månad.



Han framförde även en ny låt som gick in i hjärtat på en sekund. Utan er. En riktig käftsmäll. På ett bra sätt.



Ikväll är det dags igen. Jakob Hellman och Nerverna spelar live på Södra Teatern. Gå dit! Det ska jag göra

Kommentarer
Queen of Kammebornia säger:

Åh, han är så bra, om jag bara orkade så skulle jag också åka dit och då skulle jag få träffa dig :) men jag ska sitta hemma och dricka te ur världens finaste mugg och tänka att världen är god när det finns människor som du!

2012-05-07 | 12:42:54
Bloggadress: http://queenofkammebornia.blogg.se/
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

@QueenOK: Det är nog lite tur i oturen att du inte orkar, eftersom konserten var igår.

Och TACK för dina fina ord, jag sitter och är lite generad nu ska du veta.

2012-05-07 | 19:09:55
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/
Queen of Kammebornia säger:

Du ser, jag är helt förvirrad :) Hoppas det var bra!

2012-05-07 | 19:48:59
Bloggadress: http://queenofkammebornia.blogg.se/
Leo säger:

Jakob är ett geni!

2012-05-08 | 19:29:16
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

@QueenOK: Det var skitbra :-)



@Leo: Instämmer. Blir lite irriterad på folk som älskar Winnerbäck och Håkan Hellström, men som aldrig ens hört talas om Jakob Hellman. Håkan Hellström borde förövrigt aldrig någonsin fått ett skivkontrakt!

2012-05-08 | 22:03:24
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback