Påskigt pyssel

Inte långt kvar innan det är påsk. För den som undrade blev äggen vita, jag glaserade dem igår. En liten påskhöna är också på gång. Men jag kan inte visa upp dem på ett tag, de ska ju brännas en gång till innan jag får plocka hem dem.

Tänkte därför tipsa om andra påskigheter som jag sprungit på runt om i blogosfären...



Bilden ovan är lånad från Ellas Inspiration. Älskar!

Bor du på ett ställe som kommer att ha minusgrader i påsk så tycker jag att du ska spana in redet med isägg som Linda och hennes förskolebarn har gjort. Har du inga minusgrader så kan du istället spana in hennes fina fjäderkranshjärta.

Eller så kan ni knalla vidare till Therese och spana in hennes ris med fina hjärtan. Långt ifrån knalligt färgade fjädrar. Enkelt och vackert.

Ha en fin dag!


Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Tackar å bockar för länkningen! Å vad tur du påminner om blommor i ägg, jag hade ett partre ägg på rad i fjol med blommor i och det var riktigt snyggt, ska nog ha det i år med... Och skoj att jag är tidsfördriv på väg till jobbet :-D KRAM!

2012-03-14 | 08:27:50
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
PåskBloggen säger:

Dt var en fiffigt påskpyssel :-)

2012-03-14 | 12:06:57
Bloggadress: http://pasken.blogspot.com/
Linda/Candygirl säger:

Dom där hjärtana gillade jag... undra om jag kan få tag i ulltråd??? hmmm...

2012-03-14 | 21:56:23
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback