På dumburken ikväll

Ända sedan Kvällstoppens dagar kvällar för 12 år sedan har jag haft en liten crush på Fredrik Lindström. Det är något i hans sätt att uttrycka sig, att uttala orden som gör att jag dör en smula. På ett bra sätt.

Kvällstoppen var ett alldeles underbart program som sändes på SVT in the year 2000. Tillsammans med Per Sinding-Larsen bjöd de oss TV-tittare på helt sanslösa listor. Programmet hade exakt den humor som tilltalar mig; torr och förklädd till seriös verklighet. Vad sägs om att lista vilka hattar och mössor som är mest rock(här återfinns exempelvis Peter LeMarc och Jamiroquai) eller bästa sättet att formatera ett band (är det bäst att vara syskon, gifta med varandra och så vidare). Samt naturligtvis när de listade det bästa med Tyskland :-)

Jag är så antik att jag har alla avsnitt inspelade på VHS. Enda problemet är att jag inte har nån video längre... Tur att det finns YouTube :-)


Fredrik Lindström reder ut det där med pälsmössor och kvinnliga könsorgan.


...och när PSL ifrågasätter så kan herr Lindström söka stöd i sin premiepensionsstudiecirkel.

Sedan dess har jag följt både Värsta språket och Svenska dialektmysterier med stor belåtenhet. Ikväll startar en ny säsong av det senare. SVT1 kl 21.00.

Jag kommer att titta. Ska du?


Kommentarer
Anna säger:

Ja! Eller snarare, jag ska spela in det på boxen. För jag följer Greys Anatomy och det krockar.

Jag är också lite småkär i Fredrik Lindström, och precis som för dig beror det på hur han talar :)

2012-03-14 | 09:30:18
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Helly säger:

Du, nu börjar jag bli rädd!!! Om jag också hade varit en rocker som du hade jag trott att vi var separerade vid födseln... öööh..

Jag har, som alla mina vänner retar mig för, alltid varit förtjust i den stora blonda mannen. De hade faktiskt försökt få tag i honom till min möhippa, men en agent sa nej och det är jag riktigt glad för ;)

Älskar den underfundiga humorn. Satt klistrad framför radion (vem gör det nu förtiden) och garvade högt åt Hassan. Och gör det än. Så tårarna rinner faktiskt :)

2012-03-14 | 09:44:27
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
B-M B säger:

Tillhör också dem som är väldigt förtjusta i Fredrik Lindström, humorn och språket. Helt underbart och enastående.

2012-03-14 | 16:33:35
Leo säger:

Underbart!

Och tack för att du påminde mig. Det blir SVT Play ikväll. :)

2012-03-15 | 05:39:34
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Jag skulle titta, men knoppade in samtidigt som barnen... Livsfarligt med läggningar!!! Å du, idag vill jag inte höra trackande kommentarer om min rosa blomma i köket, eller rosa fogel... för rosa är ju inte min färg som du vet ;-P

2012-03-15 | 07:46:48
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Å ja visst ja... ang spaggetin i kroven så stack vi in okokt spagetti hotdogs som vi delat i tre bitar, de blev spindlar, i hela eller halva hotdogs blev det tusenfotingar och kötbullar blev skalbaggar :-D Ungarna åt som ALDRIG förr, så tummen upp. I vissa korvar var spagettin al dente, men endast i undantag, kokade dock ca 2 min längre än i vanliga fall. Tackar för flugsvamptipset, ska testas! :-D

2012-03-15 | 07:48:48
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback