Rolf Bergs tomtar

Jag älskar Rolf Bergs tomtar. Jag samlar delar så fort jag kommer över till bra pris, och mellandagsrean är ju ett alldeles utmärkt tillfälle att göra det på :-)


I år på mellandagsrean har jag fyndat de sista två delarna till luciatåget, nämligen tärnan och den sista stjärngossen. (ej med på bild)

Dessutom samlar jag till systersonen. Han fick ett tomtehus det år han föddes och sedan har han fått en tomte varje jul. Den traditionen lär fortsätta ett tag till. Det är denna tradition som gör att jag utan problem kan handla första julklappen ett helt år innan :-) Nu har jag fått tillsägelse av syster att det räcker med just tomtar, men att det behövs fler husdelar. Det får bli ett projekt för 2013... 2012:ans jultomte är redan inhandlad som sagt...

Här är de delar han fått tidigare (klicka för större storlek)



Kommentarer
Marie/Underbara Juletid säger:

Jag gillar också de tomtarna, har ett gäng som jag fick en om året när jag var i tonåren.

2012-01-09 | 16:08:21
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Jessica säger:

Dom är söta! Men själv har jag inga. Däremot har jag nu testat lägga in dig igen i blogglistan (trots ihärdiga försök under hösten som jag trodde lyckats...) och nu verkar det funka!

2012-01-09 | 17:31:06
Bloggadress: http://julilaloland.blogspot.com
PåskBloggen säger:

Ja dom är verkligen söta. Smart att köpa nu på rean och tjäna en liten peng.

2012-01-09 | 18:34:47
Bloggadress: http://pasken.blogspot.com/
Eva säger:

Vad gulligt med en egen liten by med tomtar! Jag har ingen av hans tomtar, däremot samlar jag Lisa Larson tomtar och luciatåg. Så ja, liiiite tomtar måste man få ha :)



Kram från Eva

2012-01-09 | 19:15:21
Bloggadress: http://cloudberrie.blogspot.com.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

@Marie: Du hade tur du :-)



@Jessica: Wee!!



@Påskbloggen: Haha ja visst är det smart... Jag menar, det är ju så unikt att shoppa på mellandagsrean ;-)



@Eva: Lisa Larson är så charmig. Men dyr...

2012-01-11 | 22:17:24
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback