Ibland går det snabbt att bestämma sig!

Igår lämnade jag jobbet runt 17:15 i tron att jag skulle få besök av några vänner på kvällen. Innan jag hunnit fram till tunnelbanan var besöket inställt (det blir kvällens aktivitet istället) och 45 minuter senare satt jag med en klump lera framför mig och undrade vad jag skulle hitta på med den.

Jag har tidigare visat presenter som jag fått av min vän och kollega Eva. Igår var det tisdag, vilket är keramikdag i Evas värld, och jag fick ett infall och bestämde mig hastigt och lustigt för att haka på. Det är jag glad för. Jag kommer att hamna där igen.

Jag gjorde en skål, men det är inget som visas upp eftersom den inte är klar. Lovar att återkomma med resultatet :-)

Nu ska jag sätta mig och skriva ner alla idéer jag har. Så får vi se vad som blir verklighet av dessa i framtiden...



Fatet på bilden är en annan födelsedagspresent från ett annat år från ovan nämnda Eva. Helt underbart fint. Dessutom passar det himla fint att servera blodiga tamponger i på en halloweenfest. Hihi det var jättekul att lägga på en oskyldig blick och fråga - som om det vore den mest naturliga sak i världen - "Får det vara en tampong?"

Hur gör man då dessa? Jo man tar marschmallows, gärna de lite billigare som ibland hittas på Ö&B eller liknande, som faktiskt är avlånga och med "vridna kanaler" enligt bästa OB Fleur-anda. Sen klipper man steksnöre i bitar om ca 15 cm och viker det dubbelt och pillar in i ena änden med baksidan av en stoppnål eller liknande. Sen ringlar man lite passerad hallonsylt eller mixade jordgubbar över.

Glöm nu inte att spara tipset till Halloween 2012 :-)

Kommentarer
Fröken Nattfrost säger:

Hahah, blääää! ;)

Slår kattpottskakan (http://www.kokaihop.se/recept/kattlada) i äckel nästan....

2012-01-18 | 11:09:17
Bloggadress: http://nattfrost.blogspot.com/
Linda/Candygirl säger:

Åh fy.... kanonbra godis ju.

2012-01-18 | 12:28:01
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Anna säger:

Nämen usch! Hahaha, jag kommer nog vilja testa det här redan innan Halloween. Bjuda mamma på en blodig tampong, det vore nå´t det :D

2012-01-18 | 20:48:13
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Låter äckligt ;-P Precis som det ska vara på halloween :-D Å keramik måste vara jätte kul att testa, och till skillnad från pooldance så får vi ju ta del av det färdiga resultatet med ;-D



Inget loppande i går, då ska man nämligen inte ha barnen med... vis av erfarenhet ler Så det får kanske bli dagens nöje på lunchen!

KRAM

2012-01-19 | 07:32:14
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Leo säger:

Pass.

2012-01-19 | 07:45:26
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

@Nattfrost: Haha den var ju helt fantastisk! Tack för tipset :-) Påminner i äckelfaktor om min kollega som brukar servera chokladpudding som halloweendessert. Portionsförpackade i ihopknutna hundbajspåsar......



@Linda: Hehe ja du går ju "all in" så jag gissade nästan att du skulle gilla tipset.



@Anna: Testa! Det är rätt gott :-)



@Therese: Ja det var jätteroligt att keramika! Jag har aldrig gjort det förut, men det kändes ändå som att man kunde få ett hyggligt resultat utan några som helst förkunskaper - så länge man håller det plain and simple. Kommer definitivt att gå tillbaka :-)



@Leo: Fegis ;-)

2012-01-19 | 22:39:19
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback