Tranbär för helvete!

Min uppenbarelse bestod av tranbär. Det kan bli en superglögg. Och vill man inte göra glögg på tranbären så kan man alltid göra snaps. Och om man gör snaps så behöver man inte bara snapsa den. Man kan även göra en god drink av tranbärssnaps och tonic water. Mums.
 
[bildkälla]
 
Gud vad skönt det är när det släpper. Det är så lätt att fastna i en tanke - eller i en brist på tanke - när man VET att man varit där. Men nu är det som sagt ordnat. Nu ska jag ordna med lottningen av chilisylten. 
 
Ciao for now!
 

Kommentarer
Thischristmas säger:

Funderar på att göra egen alkoholfri glögg snart.. muuums hoppas jag lyckas! antar att det bara är att utgå från grundingredienserna och arbeta sig därifrån..... ^^

Svar: Tips: gå på apoteket och köp aromatisk tinktur. Jag har iofs bara gjort det med rödvin, men det borde funka utmärkt med svartvinbärssaft och kanske lite pressad apelsin :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-27 | 22:16:48
Bloggadress: http://www.thischristmas.blogg.se
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Så skönt när poletten ramlar ner:) Smart tips där med snaps! Det är något jag annars brukar komma på dagen innan julafton och då är det ju liksom försent!

Svar: Gör snapsen nu vettja - då är det gjort :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-27 | 22:20:48
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Linda/Candygirl säger:

jamen tranbär blir gott. det håller vi på.

Svar: Ja visst gör vi? Usch vad jag velar i glöggfrågan. Eller nej. det gör jag inte. Men jag är övertygad om helt nya saker varje dag (så länge jag kommer ihåg vad jag är övertygad om vill säga....)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-27 | 22:25:52
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Min gubbe lanserade också tranbär, och tyckte det vore ultimat. Detta eftersom jag lätt får urinvägsinfektion och då hinkar mängder av tranbär, så det vore en vin-vin om det fanns glögg med tranbär menade han, då jag även hinkar massa glögg *garv* Så nästan så att jag hoppas du har rätt i din uppenbarelse! KRAM

Svar: Mmmm. Vet dock inte hur bra den äri anti-UVI-kureringssyfte... De rackarns bakterieuslingarna älskar ju socker... Men det vore gott. Kivik hade en tranbär förra året. God, men inte så glöggig. Men sånt går ju att ordna :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-28 | 07:39:58
Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback