Förnya grilltillbehören: Gör en kikärtssallad!

Jag gillar kikärtor. Mycket. Om jag inte orkar fixa något att äta efter jobbet är det en burk kikärtor som räddar livet på mig. Kikärts- och purjolökssoppan som jag gjorde för nån månad sedan var också en riktig höjdare.
 
Godast är ändå att göra en kikärtssallad. Detta är dessutom ett perfekt grilltillbehör; man blir rätt mätt på den så det behövs ingen potatis till. Om man inte vill så klart. Och eftersom det är gott med potatis så vill man ha allt :-)
 
Bottna ett fat med ruccola. Häll över sköljda kikärtor och finhackad röd lök. Häll på dressing enligt tycke och smak (vilket i mitt fall innebär 2/3 balsamico, 1/3 olivolja, vitlök, dijonsenap, salt och peppar), halverade coctailtomater och smula över fetaost på toppen.
 
På grillen i söndags hamnade tre olika spett: Kycklinglår och färsk coctailchorizo på det första. Paprika och lök på det andra. Champinjoner på det tredje. Såsen var latast möjliga: Creme fraiche Paprika/Chili
 
Och eftersom det är gott med potatis så fick det bli lite tunt skivad potatis i ugnen. Det fick ingen nöd på oss den dagen heller.
 
Det är bannemig inte konstigt att man går upp i vikt på semestern... But it's all worth it!
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback