Bullbak och barnarbete

 
I tisdags var jag barnvakt åt Evas barn, Leo och Lucas. Vi hade en jätttemysig dag med bullbak, bakning och bad. Som en snäll och ansvarstagande barnvakt fick de dessutom vara chef över fjärrkontrollen, vilket ledde till att jag riggade OS-sändningarna genom att placera mobiltelefonen i fruktskålen och titta på en väldigt mikroskopisk Usain Bolt.
 
Man kan inte vara störst jämt... Och dessutom var det ju de små som var i fokus. Och bullarna. Det blev en omgång till av mammas bästa bullar. Det är verkligen ett toppenrecept, ni MÅSTE prova det. Lova!?
 
 
Jag passade så klart på att utnyttja dem som oavlönade slavarbetare när jag hade chansen. Och de hade roligt, så de fattade aldrig att det var ett angrepp på hela vårt välutvecklade samhälle :-D
 
Här är lillebror Lucas fokuserad och in action med att gegga ihop fyllningen...
 
...som storebror Leo kladdade på degen.
 
Resten av dagen fortsatte med bad, bullätning och solsken. Myyyyyys!

Kommentarer
Amy's piece of cake säger:

Härligt med bullbak tillsammans med barn. Oavlönat är det väl inte... för de fick väl smaka på bullarna? ;)

Svar: Haha där har du en poäng, Amy! Det betyder att jag inte har gjort angrepp på det välutvecklade samhället :-) Nu känns det lugnt och tryggt igen :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-10 | 21:48:13
Bloggadress: http://amyspieceofcake.blogspot.se/
Linda säger:

mums... fast dom här var inte med blåbär va?

Annars är det jag som gör världens bästa bullar. i alla fall enligt bus.

Svar: Nej denna gång blev det vanliga kanelisar. Fast vi gjorde en längd med choklad och hallon också. Det var gott :-) Bra där, bus! Mammas bullar är alltid bäst :-)
Erica AKA Tomtens Dotter

2012-08-11 | 09:49:31
Bloggadress: http://www.candygirl.nu

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback