One pot pasta

Disk är tråkigt. Äta är roligt. Laga mat åt bara sig snälv när man kommer hem efter jobbet och är trött som fan är oinspirerande. Men pasta är ju snabbt, enkelt och gott. Och nästintill diskfritt.



Detta är min standardpasta: koka pasta och häll av vattnet lite slarvigt så att det är kanske 1 deciliter vatten kvar i pannan.  På med lite creme fraiche, rökt skinka, hackade tomater och lite purjo. Mal över lite svartpeppar and you´re good to go.

Hittade dessutom en ny grej i affären igår. Santa Maria har en ny serie med tapasprylar, och jag shoppade på mig en burk med Pumpkin Seed and Chili Pesto (vilket är den där klicken ovanpå pastan). Himla god tyckte jag! Testa vettja :-)


Kommentarer
Fotograf Cecilia Möller säger:

Tack För att du länkade artikeln. Känns som lite mer klarhet i det hela med klisterlappens vara eller icke vara.

2012-04-27 | 15:59:40
Bloggadress: http://ceciliamoller.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Hoppas du fått igång filmen å är på väg att somna i soffan nu ;-D Å tack för pesto tipset! KRAM KRAM

2012-04-27 | 18:27:23
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Leo säger:

Men vilken sorts pasta, vilket märke?

2012-04-28 | 08:44:15
Bloggadress: http://leoscookie.wordpress.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback