Mi Casa

Inom papperspysselvärlden kallas det för att CASE:a när man kopierar någons arbete rakt av. CASE står för Copy And Steal Everything. Helt okej att göra på det viset, bara man anger vem man inspirerats av.

Nu papperspysslar jag inte så mycket nu för tiden. Inte så att jag har lagt av. Men fokus är på annat håll. Jag antar att man kan återanvända begreppet även inom keramiken?!



Bilden till höger återfinns i Nigella: Christmas och jag har önskat mig en sån skylt ända sedan jag shoppade boken. Eftersom jag inte sprungit på någon liknande i butik fick det bli lite DIY i keramik :-) Och till vänster ser ni resultatet. Nu hänger den i hallen och hälsar välkommen. Lite "Kom in och känn dig som hemma" :-)

Det tog sin lilla tid att färdigställa den. De två översta delarna gjordes en gång. De två nedre nästa gång, men hann inte klart allt på den sista skylten, så jag fick färdigställa den den tredje gången. Alla skröjbrändes i min frånvaro och sedan glasering den fjärde gången. Sen sista bränningen innan prylarna får komma hem.




Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

SKITSNYGGT. Fast jag fick fråga svärmor vad det betydde.... haha...

2012-04-29 | 20:46:55
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Muggen var grym, men detta var übergrymt!!!! SÅ snyggt!!! Å näää att kala det snabeldrake hjälper inte, SUGER ändå ;-P KRAM

2012-04-29 | 21:05:42
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback