Mammas påskägg

Det är inte bara jag som varit kreativ när det gäller nya varianter av ägg. Min mamma skickade följande bild på MMS till mig, och det såg inte alls pjåkigt ut. Inte alls, min sssöta!



Mamma Nilssons påskägg anno 2012

8 fyllda ägg

8 ägg
2 msk creme fraiche
½ finhackad rödlök
1 msk kaviar (säg ingenting till syrran!)
Finhackad dill

Rom
Gräslök

Gör så här:
Koka äggen 7-8 minuter och kyl dem. Hugg toppen av ägget. Det är enklare att hugga av toppen än att försöka skära av den. Gröp sedan ur ägget helt och hållet och mosa ägget med en gaffel. Blanda med creme fraiche, rödlök, dill och kaviar.
Fyll äggskalen med röran och ställ i äggkoppar. 
Toppa sedan med rom och gräslök

För övrigt skulle jag inte alls bli ledsen om liknande ägg dök upp till midsommaraftonens sill-lunch!


Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Mumma!!! Får nog testas till pingt eller midsommar, utan tvekan! Å här blev det köpe burk med gravlaxsås, men gott ändå! Rostat bröd, gravad röding, citronpeppar å en aniningen gravlaxsås... Sådana luncher skulle jag kunna ha oftare ;-D

Å ja, när jag bodde i Umeå hade jag samma diskussion om bro/trapp med mina kursare, å även kring att åka/fara någonstans ler

KRAM!

2012-04-12 | 13:12:10
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

@Therese: Skönt att vi är flera :-)

2012-04-15 | 21:23:11
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback