Grillpremiär

Igår var det dags för den efterlängtade grillpremiären. Lite smolk i bägaren: i Lunde föll snön tätt, tätt och det var inte alls lockande att pyssla med matlagning utomhus. Men inne gick det bra. En elgrill under fläkten and then we're good to go.



Grillade fläskkotletter, tzatsiki och i princip helt fettfri potatis. Det gick ingen nöd på oss vill jag lova.

Mina föräldrar har en Antifry. Det blir verkligen supergott och det krävs inte ens en matsked olja för att tillaga god och krispig potatis för tre personer. Bra trick för den som vill trappa ner på fettet.


Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Gissade ganska rätt då med andra ord. vi grillade lammstek igår.



Idag blir det dock inte grillat. Utan mina superduper goda hemmagjorda sushis. Mmmm....

2012-04-21 | 16:13:59
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Jag tycker det borde införas en ny lag som gör det förbjudet att snöa i slutet av april!!!!

2012-04-27 | 20:41:57
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback