Gravlaxsås

Du köper väl inte det va? Det tar typ tre minuter att slänga ihop, och alla ingredienser som behövs finns förmodligen redan i ett kylskåp nära dig!



Lägg en äggula i en skål tillsammans med 2 msk senap, 1 msk strösocker och 2 msk vitvinsvinäger. Kör med stavmixern och tillsätt 1 dl matolja till tjock konsistens. Blanda i 1 msk finhackad dill och sen är det klart.

Som sagt, det finns ingen anledning alls att gå till affären och shoppa. I alla fall inte gravlaxsåsen.

Den whiskeygravade rödingen hade för övrigt en strykande åtgång. Det fanns inte en enda skiva kvar på fatet till frukost dagen efter. Inte en droppe av gravlaxsåsen heller för övrigt. Det anser jag vara ett gott betyg.


Kommentarer
Linda säger:

Nope.. jag köper. Och jag har aldrig vitvinsvinäger hemma... haha

2012-04-11 | 14:39:39
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Ann-Sofi MATSAFARI säger:

Snyggt!

2012-04-11 | 18:24:58
Bloggadress: http://matsafari.matmolnet.se
Hanna-chan säger:

Kommer absolut tänka på nästa gång jag tänker köpa gravlaxsås! :D

Även fats det inte händer särksilt ofta... ;)

2012-04-11 | 21:49:52
Bloggadress: http://klockanhalvtre.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ha ha skulle just iväg å köpa, men ska testa din bara jag har vinägern hemma... Fick en stor gravad röding av mamma i morse :-D Så ska bjuda svärmor på hårdmackor med gravat och kaffe till lunch tänkte jag :-D Å du, en buff är typ ett pannband men bredar å går att ha som halsskydd med, vet du då vad det är? Mormor kom hem och är ok, men nu är man ju rädd att det ska ske igen, inser att hon blivit gammal... Massor med kramar till dig <3

2012-04-12 | 09:14:24
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback