Efterlysning: Recept på kladdkaketoscarutor

Jag behöver er hjälp! Rutorna på nedanstående bild är förbannat smaskiga. En långpannekaka som består av en kladdkakeaktig botten, toppad med en toscasmet. Det är bara en liten problematisk detalj...



...mamma inte hittar åt receptet igen! Kakorna bakades för ett halvår sedan, och det var först nu de fick komma fram. När mamma insåg att de var en hit började hon leta efter receptet men det är borta!

Här kommer därför ett nödrop: Är det någon som känner igen receptet och har lust att dela med sig av det? Förmodligen kommer det från någon veckotidning, men kanske nån annanstans ifrån... Har du receptet blir jag hemskt glad om du lämnar en kommentar eller skickar ett mail till e.nilsson.1978[a]gmail.com

Botten är inte en klockren kladdkaka. Den är kladdig, men ändå lite frasig och fullkomligt SMÄLTER i munnen. Toscan är rätt ordinär. Och supergod så klart.

Om du inte kan hjälpa oss med receptet kan du kanske hjälpa till på annat sätt: genom att gilla inlägget på bloglovin - därmed når min efterlysning fram till flera...

Tack på förhand!


Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Ok... gillar lite då så... Klick



Hoppas receptet kommer fram. Jag som aldrig bakar kan inte hjälpa dig.

2012-04-24 | 14:19:18
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Angela säger:

Hej!

Kikat in här ett tag eftersom.. me löves julen också. ;)



Receptet har jag inte hittat, men jag hittade ett liknande med kokostosca istället.



http://www.recepten.se/recept/kokos_tosca_kaka.html



skickar med en länk iaf.



Ha det gott! /Angela

2012-04-24 | 22:45:26
Erica AKA Tomtens Dotter säger:

Linda: Tack för hjälpen :-)



Angela: Tack för tipset, det ska jag spana in!!

2012-04-27 | 07:17:16
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback