Julgodis och 100 dagar kvar

Om jag inte har räknat helt fel så är det 100 dagar kvar till julafton idag. Det är alldeles lagom lång tid tycker jag. Visst, jag längtar lite till jul, men det betyder inte att jag vill att det ska vara julafton om en vecka.

Den här tiden med planering tycker jag är rolig.
Just nu letar jag godisrecept för fullt.

Tänkte att jag skulle bjuda på lite godisinspiration:

Julgodis och lite till - En av mina favvojulbloggar tidigare år, jag håller tummarna för att bloggen kommer igång i år med. Inte bara recept  dessutom lite praktiska tips.
Min goda sida - Här finns det HUR MYCKET SOM HELST och det är svårt att låta bli att sätta igång med godiset redan nu. (länken går direkt till godiskategorin, men spana även in resterande recept)
Kryddburken - Samma här, nöj er inte med att kolla på godisrecepten, utan bli inspirerad av det övriga
á la Hassel - Tyvärr har bloggen inga kategorier, men kolla in arkivet på december (alla år).

Några av "mina" beprövade recept återfinns i kategorin Recept - Sött och gott


Kan även rekommendera Johanna Westmans bok Julgodis för små och stora sockerbagare. Mysig, varierad och bra. Vi testade några recept förra året och de var toppen. Det finns mängder med ytterligare recept som måste provas i framtiden. Jag lånade boken av min syster, tänkte att jag skulle kopiera lite. Satt där med mina postitlappar för att markera vad som ska kopieras, när jag upptäcker att det sitter lappar på i princip varje sida. Insåg ganska snabbt att det är lika bra att köpa den själv.

En sak bara: du som inte har boken sedan tidigare bör ta det lugnt med shoppandet ett tag. Boken kommer nämligen i en utökad nyutgåva i november, så om jag var du skulle jag vänta in den.

Pralinformar, doppgafflar, diverse dekorationer och så vidare kan man hitta hos exempelvis Lyckas med mat samt Bagaren & Kocken.

Trackback