Vacker keramik

I lördags surfade jag runt lite och hamnade på en blogg som jag inte besökt förut, nämligen My Colourful Days. Där sprang jag över några helt underbara ljusstakar i keramik. Vackra som bara den. Skapade av Sofia Carlsson som du hittar HÄR.

Tack för lånet av bilden, Maria!

Nu tänker jag så här: Jag skulle vilja ha liknande. Men ljusstakarna på bilden är lite för somriga just nu (däremot skulle jag gärna vilja ha dem i sommar! Jag funderar faktiskt på att skriva ett brev till tomten) Men tänk en liknande idé. Men istället för blommor så ska det vara snöflingor.

Nu måste jag bara lära mig att hantera en lerklump...
Edit: Fick följande kommentar lite tidigare idag:
Hej!
Det är jag som är Sofia Carlsson som designat och tillverkat ljusstakarna. Det går bra att beställa om man är intresserad, tomten kan ju behöva lite hjälp som sagt!!! Det är äkta hantverk, ingen blir den andra lik, ingen massproduktion med andra ord.
Kontakta mig gärna för med information.
[email protected]
Så nu vet vi vart vi ska vända oss om vi vill hjälpa tomten :-)

Kommentarer
Anna säger:

Och när du har lärt dig att hantera lerklumpen, så kan jag beställa ett par stycken av dig :)

2011-10-05 | 10:03:29
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Maria säger:

Så fint det blev! Tack själv!

2011-10-05 | 10:23:08
Bloggadress: http://mycolourfuldays.blogg.se/
TinaGustafsson.com säger:

Din idé om julstjärnor gillade jag :-)



Jag länkar till dig hos mig om du vill får du gärna länka tillbaka :-)



Ha en fantastisk dag!

2011-10-05 | 11:07:52
Bloggadress: http://www.tinagustafsson.com
Svensk Jul säger:

Jätte söta var dom passar nog bra i ett fönster till sommaren.

2011-10-05 | 11:26:51
Bloggadress: http://svenskjul.blogspot.com
Helena - Hellys Jul säger:

tack söta du för "drink"tipset. Allt har jag hemma utom ingefära. Pepparrot har jag dock, kanske blir världens grej... ;)

Lycka till med lerklumpen. Jag var på en sån där dropp-in-å-pyssla stuga i Alvik för några år sedan. Då kunde man göra krukor ungf som denna. Rullade ut degen som om man skulle göra kanskebullar och sen ställa upp, rulla ihop och fästa på en rund bottenplatta. Kräver dock en brännugn...

2011-10-05 | 13:15:14
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Sofia Carlsson säger:

Hej!

Det är jag som är Sofia Carlsson som designat och tillverkat ljusstakarna. Det går bra att beställa om man är intresserad, tomten kan ju behöva lite hjälp som sagt!!! Det är äkta hantverk, ingen blir den andra lik, ingen massproduktion med andra ord.

Kontakta mig gärna för med information.

[email protected]

2011-10-05 | 15:41:33
Marie/Underbara Juletid säger:

Väldigt söta ljusstakar, jag gillar din idé med snöstjärnor!

2011-10-05 | 20:33:46
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Therese Karlstadjul säger:

Vilka fina ljusstakar! Gillar dem mycket. :)

Sv: Nu fungerade det! Kul. :) Och roligt att du tycker det! Det blir nog så att jag bloggar, men kanske mer aktivt när det närmar sig lite mer, i november kanske. Nu känner jag mig inte julig utan njuter av hösten. :)

2011-10-05 | 21:30:39
Bloggadress: http://goteborgsjul.blogspot.com/
Tomtens Dotter säger:

Oj vad flitiga ni har varit med kommenterandet idag :-)



Anna: jorå, så att... Jag hör av mig om 5-6 år då?



Tina: Fixat nu :-)



Svensk jul: Håller fullständigt med dig!



Helena: Ja, jag får se vad jag hittar på. Har i alla fall en vän som håller på med keramik, så hon kan kanske lära mig någonting.



Sofia Carlsson: Oj vad roligt att du dök upp. Jag har uppdaterat inlägget med dina kontaktuppgifter nu.



Therese: Jag gillar dem oxå. Och man ska bara göra saker man känner för! Njut av hösten. Helt rätt.



2011-10-05 | 21:39:09
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback