Va? En hel tomtearme!

Idag blev det en sväng i butiker på lunchen. Åhlens var fasligt o-juligt, det gick inte ens att få tag på gilleljus. Men de skulle tydligen börja plocka fram advent i nästa vecka. Vidare till Bolagret. Där är det jul. (hör ni hur jag sjunger? Och där ljuuuuusen är, däääääääääääär är det juuuuuuuul... Inte? Var glad för det, ni vill inte höra mig sjunga, jag lovar!)


Det fanns en hel del som jag blev sugen på.
Skålen på första bilden skulle vara så fin fylld med bapelsiner ( blodapelsiner alltså). Dessutom bra med en skål som inte är helt tät, med tanke på hur lätt de rackarna möglar. Luftcirkulation är bra skit!
De röda pumlorna på bild nummer två är inga julgranskulor, utan av tjockare glas. Såna som skulle vara jättefina att hänga i ett lämpligt fönster. Exempelvis mitt eget köksfönster, för att nämna något specifikt fönster, hehe
Det syns lite dåligt vad som egentligen fotograferats på bild nummer tre. Men det är ljusstakar i glas. Titta noga så ser ni huvud med en gloria bakom, och änglavingar. Ljusstakarna finns i tre olika höjder och skulle göra sig fint inne på min toalett. 
Tomtarna på fjärde bilden är bara så charmiga, men inget som passar in hemma hos mig. Men jag blev glad när jag såg bordet med alla dessa skäggiga raringar.

Kommentarer
Victorias Jul säger:

Tyvärr verkar det som att de inte fungerar på säkerhetsdörrar.



Åh vad fina dom röda kulorna är, dom skulle jag vilja ha i min julgran även fast de inte är avsedda för det. Synd att den affären inte finns här.

2011-10-04 | 20:51:12
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se/
Emelie säger:

Tycker tomtarna var väldigt söta, skulle passa väldigt bra hemma hos mig. Vet du vad de kostade?

2011-10-04 | 22:07:16
Bloggadress: http://emptypages.blogg.se/
Tomtens Dotter säger:

Viktoria: Mmm de skulle - rent teoretiskt - vara jättefina i en gran. Men de är för tunga, tyvärr.



Emelie: Jag har tyvärr inte en susning (eftersom jag själv inte var intresserad av att shoppa) men Bolagret brukar inte vara så dyra

2011-10-04 | 22:18:41
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/
Fröken Nattfrost säger:

Ooh... har inte Bolagret här uppe i Sundsvall, men nästa vecka åker jag till en kompis i Malmö och där finns den butiken. Måste kika in då. Vart kommer de vita tomtarna längst ned?

2011-10-06 | 10:03:02
Bloggadress: http://nattfrost.blogspot.com/
Tomtens Dotter säger:

Fröken: Allt på bilderna är från Bolagret

2011-10-06 | 23:33:28
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback