Pysselrum

Oj, oj, oj vad länge sedan det var jag städade i pysselrummet. Men nu är alla dammdinosaurier dödade, ingen behöver längre ta Bricanyl för att kunna andas därinne :-)

Tänkte visa lite bilder på pysselrummet. Här kommer vi att befinna oss hela nästa helg. En skalpell i ena handen, ett glas inspiration (läs: glögg) i den andra.

En korg med "krafs" i traditionella julfärger. Korgen står framme året runt, om någon undrade.



Klicka på bilderna för större storlek.
Bild 1: Två skrivbord. Här har jag plats att sprida ut mig ordentligt och ha ett projekt pågående i flera dagar. Just nu ser det väldigt kalt ut, men tro mig, det ändras snart...
Bild 2: I bokhyllan ryms både böcker och pysselprylar. Ungefär hälften av böckerna bor i förrådet - det finns ingen chans att de får plats.
Bild 3: Presentpapper och påsar i förvaring från Granit
Bild 4: Pysselprylar i frostiga färger, vitt, blått och silver. Korgen är STOR - det är den som står längst till vänster ovanpå bokhyllan...
Bild 5 & 6: Min älskade förvaring. Ovanför hänger en ljusslinga i form av klädnypor där man kan hänga lite färdigställt pyssel. Perfekt ställe att hänga prylar på tork när man glittrat massvis, eller använt Pearl Maker.


Närbild på klädnypeljusslingan. Supersmart och fin. Om någon undrar så är den köpt på Mio, men det var ett halvår sen eller nåt. Kortet är ett Karro-alster som hon tydligen glömde förra gången vi pysslade - har hängt upp det nu så att jag ska komma ihåg att hon ska ta med det hem igen.

Kommentarer
Helena - Hellys Jul säger:

Avis avis avis!!! Vill oxå ha ett pysselrum!

2011-10-01 | 20:45:50
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
TinaGustafsson.com säger:

Wow, vilket härligt pysselrum!!! :-)



Har för mig att jag har läst någonstans att du ansvarar för att godkänna bloggar på julbloggar.se



Kanske har jag fel men om inte vet du när min blogg kommer att godkännas?

2011-10-01 | 23:45:50
Bloggadress: http://www.tinagustafsson.com
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Vilket dunderbra pysselrum! väntar ivrigt på att få bo in mig i mitt kontor/pysselrum :-D Å den där slingan från mio, bara måste se om den finns kvar! KRAM

2011-10-02 | 18:28:21
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Åsa säger:

Vilken bra inspiration! Härligt pysselrum! Mitt är mer i Bricanyl-stadiet kan man säga och det har det varit ganska länge nu, typ sen när vi flyttade hit i juni. Det har dock inte hindrat mig ifrån att pyssla loss ändå - men - att hitta saker är väl, tja, en lite begränsad sysselsättning..



Och TACK!

2011-10-02 | 18:36:54
Bloggadress: http://nuardetjuligen.blogspot.com
Tomtens Dotter säger:

Helena: Mmm det är underbart att ha någonstans att hålla till.



Therese: ÄÄÄÄLSKAR slingan.



Åsa: Bricanylstadiet... Vilket bra ord. Det kommer jag genast att adoptera!

2011-10-03 | 07:19:03
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback