Nya Blossan är testad

Den var sådär om jag ska vara ärlig.

Jag värmde den, och som varm smakade den som en vanlig, inte allt för karaktärsfylld, glögg. Kände ingen kaffesmak what so ever. När jag kom till de sista två klunkarna hade glöggen hunnit bli ljummen, och då kom kaffesmaken fram mer.

För mig som inte gillar kaffe var det så klart bättre med den varma varianten.

Men flaskan är snygg.

(Om någon blir orolig för mina alkoholvanor kan jag bara säga följande: Nej, jag har inte testat den nu på morgonen. Det gjorde jag igår kväll, men jag var för trött för att skriva något då...)

Vad tycker ni om Blossa Arabica?

Kommentarer
Anna säger:

Vad glad jag blev att du kommenterade inne hos mig, för då hittade jag tillbaks till din härliga blogg :)

Vi har tänkt skaffa en årgångsblossa (det måste man ju nästan), även om jag tycker att kaffe låter lite underligt. Synd att den dessutom inte var så god...

Näe, nu ska jag kolla runt lite här hos dig :)

2011-10-04 | 19:21:53
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Linda/Candygirl säger:

Jag ska inhandla... men inte dricka förrän närmare advent.



Svar: Såg du tomtarna jag fick av min mormor då (som jag länkade till i samma inlägg). Dom är så charmiga så jag vet inte om dom ska få åka upp i granen eller om dom ska få stå på nåt fint ställe under julen...

2011-10-04 | 20:06:35
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Tomtens Dotter säger:

Anna: Jag sa inte att den var äcklig, jag sa att den var sådär... Och det beror ju främst på att jag inte gillar kaffe överhuvudtaget.



Linda: Det gör du rätt i. Men å andra sidan tycker jag att årgångsglöggen bör provas så tidigt som möjligt - en liten sipp i alla fall, så att man vet om man ska shoppa på sig fler flaskor.

2011-10-04 | 22:14:51
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Nuuuuu har jag äntligen läst ikapp, å ser att vi inte är lika förtjusta i glöggen ler Men jag ser mest ifram emot blossat lättglögg apelsin, samt årets nyhet äpple. Muuuuuums! Och vet du vad, idag har jag tagit in julgranen (en av grenar som jag gjorde i fjol)och satt lampor i den, bara för att testa min nya ljusslinga...) Undra just om maken tror jag blivit galen då han kommer hem ;-P KRAM!

2011-10-05 | 13:35:01
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Tomtens Dotter säger:

Therese: Haha jag skulle vilja se makens reaktion! Ett inlägg hos dig snarast med foto på hans förvånade min vore smaskigt :-)

2011-10-05 | 21:33:54
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/
Fröken Nattfrost säger:

Jag har inte köpt den ännu. Men, jag brukar inte gilla de där glöggarna... tycker sällan om spritglögg. Helst inte varm. Kan nog hända att den är lite godare att dricka kall med en isbit i. :)

2011-10-06 | 10:04:00
Bloggadress: http://nattfrost.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback