Julswapp 2011

Jag älskar decembermornar. Vakna av att (de timerinställda...) adventsljusstakarna lyser i fönstret. Sitta i mysig morgonrock och titta på julkalendern. När jag var barn var decembermornarna ÄNNU bättre. Då fick jag paket i paketkalendern. Min underbara paketkalender som min mamma har broderat åt mig och som varit med hela livet, eller i alla fall så länge jag kan minnas (jag är född i december, så jag tvivlar på att den var med från scratch)

Ni som följt bloggen har hört mig prata om en syster också. En storasyster närmare bestämt. 4 år, 5 månader och 11 dagar äldre än mig. Men när syster blev för gammal för adventskalender (alternativt när mamma blev less och använde min systers ålder som ursäkt), ja då blev jag också för gammal för adventskalender. Vart ligger rättvisan i det? Hrmpf. Borde jag inte ha 4 år tillgodo? Kanske till och med 5 eftersom jag är född i december.

Jag tog upp det med kära mamma häromdagen. Tänkte att jag har fyra år innestående och dessa kunde jag få nu. Mamma skrattade hjärtligt, men förklarade vänligt men bestämt att det inte kommer att hända. Så jag tog helt enkelt saken i egna händer och anmälde mig till Julswappen. Ska bli superkul, det är något jag verkligen ser fram emot. Knalla in och läs beskrivningen om ni är sugna på att vara med ni också. Skynda, skynda!

Är det någon mer som anmält sig? Som funderar på att anmäla sig? Som varit med tidigare? Nyfiken :-)


Kommentarer
Helena - Hellys Jul säger:

jag är också lillasyster. Har tre äldre bröder som är 13, 11 och 7 år äldre. Jag har helt och full förståelse för din tanke om det där med innestående år/klappar. Tycker att den där kommentaren "men vi ger inte klappa till varann i år va, bara till barnen" kom lite för tidigt för mig. De fick ju barn 10 år före mig...



Färjestad alltså...? Ja, jag har, tack vare ovan nämnda familjemedlemmar, fötts in i en dif-familj ;) Heja heja...

2011-10-05 | 22:47:26
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Tomtens Dotter säger:

Helena: Den kommentaren har aldrig yttrats i vår familj. Tack och lov...

Nu ska jag säga något som var helt otänkbart att säga för 15 år sedan: Jag tycker att det är ROLIGT att det börjat gå bra igen för Djurgården. Jag tycker dessutom att det är precis lika kul att AIK ryckt upp sig. Under de åren som DIF inte var så bra, och när AIK harvade i lägre serier var det inte så mycket fokus på hockey i rikstäckande press. Dessutom stentrist att gå på matcher här i stan. Nu är det ju skitkul :-)

2011-10-05 | 23:07:43
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/
Helena - Hellys Jul säger:

jag vet inte vad som hände men när jag läste din kommentar fick jag helt plötsligt lusten att gå på ishockey. Nästan förvånad. Kan säga att det var evigheter sen. Btw: glad att hockeyn inte har samma idioter (än?) som huliganiserar fotbollen.

2011-10-06 | 08:02:52
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Jag har funderat de senaste tre åren att anmäla mig men har inte haft tiden med två små barn... å i år är jag jätte sugen men isner att jag inte kommer att göra ett bra jobb att glädja min swappare så jag avstår å koncentrerar mig på ungarnas istället :-D Å din mamma borde verkligen ge dig dina fyra förlorade år tillbaka asg :-D KRAM

2011-10-06 | 08:37:49
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Maria säger:

Vilken underbar idé! Skickade iväg ett mail med anmälan på en gång. Så roligt :)

2011-10-06 | 08:52:39
Bloggadress: http://miaskulturhorna.blogg.se/
Fröken Nattfrost säger:

Mys, det där att vakna till adventsljusstakarna. Det är ett så speciellt sken. Åh, längtar!

2011-10-06 | 10:00:26
Bloggadress: http://nattfrost.blogspot.com/
Anna säger:

Å det där med julmorgnarna låter helt underbart :) Jisses vad jullängtan kommer igång!

Jag har aldrig fått paketkalender själv, men mina barn har fått adventspaket istället. Men i fjol blev det legokalender och playmobilkalender, något vi hade tänkt var en engångsgrej. Men i år är det Star Wars i legokalendern och då har man liksom inget val längre, så så blir det här (till storebror, och då måste småsyskonen också få liknande. Funderar iof på att plocka ur alla små legopluttar och lägga i en annan paketkalender istället, så att det blir lite personligare...



Men visst borde du haft några år till godo på paketkalendern :)

2011-10-06 | 11:07:26
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Linda/Candygirl säger:

Jag funderar på anmäla mig.. jag älskar paket ju!

2011-10-06 | 12:24:32
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Amandas jul säger:

Håller med dig om alla mysiga decembermorgnar, när man vaknar av ett klick då adventsljusstaken tänds! :) Jag har funderat fram och tillbaka på om jag ska vara med i julswappen i år eller inte, men det lutar nog åt att jag skjuter upp det till nästa år. I år tänkte jag nog lägga mina pengar på The body shops julkalender istället :)

2011-10-06 | 12:26:35
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se/
Tomtens Dotter säger:

Helena: Håller fullständigt med dig. Vi borde bli lite mer brittiska i vårt sätt att hantera huliganer!



Therese: Nej då är det bättre att hålla fokus på hemmaplan om man inte orkar... Man ska inte skapa flera stressmoment än nödvändigt!



Maria: Vad kul vi ska ha :-)



Anna: Star Wars ja.. Systersonen är också galen i SW.



Linda: Det tycker jag att du ska göra! Tänk om det skulle slumpa sig så att du blev min hemliga tomte. Eller tvärt om.



Amanda: Ahh den kikade jag på förra året, men det blev inte av.

2011-10-06 | 19:55:44
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/
Mina Högtider säger:

Vad roligt, jag ska också vara med i år ;) Hittade till julswappen förra året och visste direkt att det där är något för mig! Så nu är man anmäld :)



Mysig blogg du har, följde dig redan förra året ;)

2011-10-09 | 08:44:06
Bloggadress: http://minahogtider.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback