Glöm inte att ställa tillbaka klockan inatt

I helgen återgår vi till normaltid. Så skönt att få tillbaka en timme (på kort sikt i alla fall). Så när klockan slår 03.00 ska vi ställa tillbaka den till 02.00

Sen, om jag ska vara ärlig, kan jag tycka att det där med normaltid är skitdumt. Vi lever inte längre i det gamla bondesamhället utan i ett 9 till 5-samhälle. Att ställa tillbaka klockan gör i och för sig att vi får ljusare mornar. Men vi får mörkare eftermiddagar. Är det något att sträva efter? Näe, jag tycker inte det. Vi borde ställa fram klockan en timme istället. Skulle ge bättre effekt hela vintern, än bara den veckan man ställer om!


Kommentarer
Sanna säger:

Sv: Ja visst är den fantastisk, han är fantastisk! :)

2011-10-29 | 18:00:51
Bloggadress: http://sannaschristmas.blogg.se/
Julstugan säger:

Jag gillar inte heller att det blir mörkare på eftermiddagen. Morgonen spelar ingen roll men kan var kul att se lite dagsljus när man kommer hem.



S:Kolla in crocs.se har hur mycket olika crocs som helst.



S:Är morgonpigg ändå tog jag sovmorgon till halv sex idag.

2011-10-29 | 18:56:49
Bloggadress: http://www.julstugan.blogspot.com/
Emelie - Emelies Christmas säger:

Jag tycker ändå att mörkret är en del av vintern. Då kan man sitta inomhus med en massa ljus tända och bara mysa :)

2011-10-30 | 08:10:08
Bloggadress: http://emelieschristmas.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback