Ny tradition?

Hörni därute. Hur ofta måste något upprepas för att det ska få kallas en vana? Gäller "en gång är ingen gång, två gånger är en vana" bara när nån har gjort dumheter, eller gäller det överlag? Och om två gånger är en vana så är följdfrågan uppenbar: Hur lång tid tar det för en vana att övergå till att bli en tradition? 

Om en vana omgående kan benämnas som tradition så hoppas jag att den senaste håller i sig. Det börjar nämligen bli lite av en tradition med fredagar som är nästan lite julafton. Kolla in detta:


Jag har just hämtat ut ett paket från Kiviks Musteri, (TACK) som innehåller de nya alkoholfria glöggerna:

  • Tranbärsglögg med smak av ingefära (2,2%)
  • Hallonglögg med smak av kardemumma (2,2%)
  • Äppelglögg med smak av kanel och vanilj (2,2%)
  • Äppelglögg med smak av apelsin och saffran (0,5%)

De tre första kan (förhoppningsvis) köpas i närmsta matvarubutik. Den senare återfinns endast på Systembolaget. Jag provsmakar just nu en av äppelglöggarna och kan säga som så: Smaskens!

Återkommer när de är ordentligt provsmakade :-)


Kommentarer
Marie/Underbara Juletid säger:

Åh vad gott, jag brukar gilla Kiviks glögg! Jag har också blivit lovad ett sådant paket, då är nog mitt också på väg snart.

2011-11-11 | 23:27:19
Bloggadress: http://julen.gladers.net
Linda säger:

Åh det lät gott...



Nu har jag också glöggats första gången för i år. I torsdags kunde vi inte hålla oss längre. MYYYYS.

2011-11-12 | 08:50:01
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Anna säger:

Vilken lyx :) Ska bli spännade med utlåtanden sen!



Tack för komplimangen ang bilderna! Vad glad jag blev :)

2011-11-12 | 18:26:02
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Åhhh ser fram emot recenssionerna av samtliga!!! Å du, då klådde jag dig med endast 400 kr på ikea... blev mest julsaker för min del å blommor :-D

2011-11-13 | 10:44:39
Bloggadress: http://lurans.blogg.ses

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback