Lite som att öppna en skattkista

Hej därute! Håller ni också på att jula för fullt? Det gör jag, idag står det gardinstrykning på schemat. Varvar med att packa upp lite kartonger. Det här med att öppna kartonger är ganska spännande. Jag vet inte hur ni är, men jag är glömsk. Vilket innebär att de där sakerna som jag shoppade på förra årets mellandagsrea har jag glömt. Så mina jullådor är rena rama skattkistorna :-)

Hittills har jag hittat:

  • Nya köksgardiner. Panelgardiner med domherrar. Egentligen är jag förbannat less på panelgardiner, men domherrar lessnar jag aldrig på.
  • Två julstjärnor från Jie Keramik. Superfina. Måste bara ge mig ut och shoppa passande lampor, för några sådana har jag inte hemma.
  • En vit tomte från Cult Design. Den kommer att bli jättefin i min glögghörna.
  • Två röda filtar som får bo i pysselrummet - där utgången till uteplatsen är. Inget mellandagsreafynd dock, utan julklapp från mamma och pappa
Sen har det blivit några kära återseenden också: 
  • Min underbart fina duk med domherrar som min mamma har broderat till mig. Jag har inte använt den på några år, har inte hittat något passande ställe i denna lägenhet för den. Men i år har jag hittat rätt.
  • Min underbara pepparkaksburk som varit med hela livet och som jag ärligt stulit ifrån min mor och far.
Sen har jag hunnit mosspyssla lite... Och varit i slänten mitt emot lägenheten och plockat nypon och nån annan form av röda bär som jag inte har nån aning om vad det är. 
  • Adventsljusstaken är klar.
  • Har gjort ett litet ljusarrangemang med murgröna och hyacint. Får se om jag står ut med lukten eller om hyacintjäveln åker ut när den börjar blomma.
  • Sen gjorde jag ett litet spontant arrangemang på ett våningsfat.

Jag återkommer så klart med bilder. Men städning och strykning och pimpning av lya är prio ett.


Kommentarer
Linda/Candygirl säger:

Jag har inte börjat pynta än. Det blir i morgon. Men jag städar. igår och idag. Men först ska jag peppa mig själv med en jogging - i regnet.

2011-11-23 | 13:13:52
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Anna säger:

Vad härligt det låter med allt pyntande! Jag hoppas komma igång lite smått imorgon.



Men vadå? Gillar du inte hyacinter? Det är min favoritdoft i juletider! Fasar redan inför att vara tvungen att gömma undan dem på julafton när vi får hyacintkänslig människa på besök... sabbar julstämningen tycker jag. Inte kan jag lämna brors flickvän på trappen heller för att få ha mina blommor ifred, för det riskerar väl också att sabba stämningen lite ;)

2011-11-23 | 16:28:09
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com/
JulGnistan säger:

Hej och tack för att du svarade på min fråga angående frys och kyl :)



Åh jag tycker det är så kul att få plocka upp alla julgrejer och kolla igenom vad man har. Min pappa har faktiskt sina saker i en kista, så det är med spänning man öppnar den när det är dags.. :)

2011-11-27 | 14:06:31
Bloggadress: http://julgnistan.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback