Återvinning

Återvinning är bra skit. Även om jag själv inte är så duktig på det alla gånger. Idag tränar jag, och därför passar jag på att bjuda på recyklade inlägg från förr i tiden.

Varför jag väljer att recykla inlägg? Tja... Jag tänker på hur jag själv är... Om jag jämför med en blogg vilken som helst, som funnits några år och som jag följer... Antingen är det så att jag just hittat åt den, och börjar följa den NU. Visst, jag läser lite bakåt i tiden men absolut inte allt. Eller så har jag följt den ett tag men då kommer jag knappast ihåg inlägg som har något år på nacken. Eller så kommer jag ihåg inlägget på ett ungefär, men inte vilken av alla bloggar jag följer som skrev det... :-(



Pyssel
Min hemmagjorda chokladkalender av Alladinhjärtan. (OBS och varning: försök er inte på att göra den som adventskalender - numera innehåller den bara 20 bitar, vilket jag upptäckte 2009, när kalendern var dekorerad och klar - men det funkar ju alldeles utmärkt att dekorera chokladasken ändå!)

Julkort brukar jag försöka göra. Här, här och här är mina tre favoriter. Om jag inte gör så här så klart.

Mat, dryck, godis
Om du planerar att ha glöggfest så finns det en himla massa recept här och här.

Heston Blumenthaal är ett geni. Kolla in detta vettja!

Varför inte testa en annan smak på den gravade laxen i år? Denna variant har funnits på vårt julbord så länge att det är den "vanliga, rätta" smaken för mig nu.

Övrigt
Det allra första inlägget jag skrev handlade om, ja just det, glögg.

Den här versionen på Halleluja är helt, helt fantastisk.

Städning är stentråkigt. Detta tips gör det inte roligare, men i alla fall lättare och snabbare.

Nu förtiden stoppar jag hemgjord sylt på burk. För fem år sedan var det tomtar på burk som gällde.
Skulle förresten vara lite roligt med ett återvinningsinlägg från er andra :-)
Om du gör ett sådant: kom gärna tillbaka och lämna en kommentar så att jag inte missar dig!

Kommentarer
Amandas jul säger:

Vad roligt med gamla inlägg från dig! Eftersom du har bloggat i typ fem år (?) är det omöjligt att kunna läsa igenom hela bloggen, så inlägg som detta gillar jag! Jag önskar även att jag var lika duktig på att pyssla och hitta på grejer som du är :)

2011-11-02 | 18:19:57
Bloggadress: http://amandasjul.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Julen går ju ut på att återvinna traditionerna, fila lite på dem å göra dem liite bättre utan att ändra för mycket, för just igenkänningen är det som skapar julfeeling - iaf hos mig :-D

2011-11-02 | 19:32:44
Bloggadress: http://lurans.blogg.ses
Helena - Hellys Jul säger:

Recycling när den är som bäst! Har inte kollat alla grejer än. Härligt att ha en sån "bank" med inlägg som du har :)

2011-11-02 | 21:16:07
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Emma - 24 december säger:

Nämen så fiffigt! Jag gillade verkligen hur du gjort med alladinasken =) Återvinning är bra på så många sätt, och det blir ju absolut mer personligt!

2011-11-02 | 22:11:17
Bloggadress: http://tjugofjardedecember.webblogg.se/
Maritha säger:

Hej!

En nyfiken "swappare" som hälsar på!

Vill bara bekanta mig med årets Julswappare, både nya och gamla...

Hoppas vi hörs på Julswappen!

2011-11-02 | 23:29:42
Bloggadress: http://marithasdagar.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback