Nu är det jul igen...

ju-ju-ju-ju-jul igen
Nu är det jul igen
ju-ju-ju-ju-jul igen
Nu är det jul igen
Nuuuu äääär det juuuuuuul

Näe inte riktigt va... Men faktum är att jag har haft julkänslor i flera veckor, och jag beskyller mitt ex för den saken. Jag och Jocke träffades för drygt ett år sedan, i början av sommaren. Ni vet hur det är... Man har naturligtvis en massa saker inplanerade och det visade sig att vi under hela förra sommaren hade EN obokad helg tillsammans. Samt att vi naturligtvis lyckades misstajma våra semestrar helt. Anyway, nu håller jag på att göra en kort historia lång märker jag, så frågade han om jag ville följa med på fest till hans kompisar som jag - då - aldrig träffat tidigare. De har nämligen en egen tradition. Jul i Juli. Smaka på den. Fatta hur deprimerande det var att inte kunna följa med för att jag hade andra saker planerade.

Men i år kunde jag följa med. För en dryg vecka sedan firade vi jul med skinka, sill, köttbullar, janssons, hemlagad senap, prinskorv, kola, alladin-ask, julgran, adventsljustakar, Kalle, Arne Weisse och hela faderullan.

Helt underbart.

Som ni säkert förstår satte det igång julhjärnan. Kolla kokböcker efter nya recept som man kanske inte törs testa till jul eftersom man har begränsat med tid. Koka kola. Pyssla fina påsar att stoppa kolan i. Dricka glögg.

Sweet.

Men nu är julhjärnan som sagt på högvarv. Ikväll har jag roat mig med att skriva en liten planeringslista och klura ut vad folk ska få i julklapp - de första julklapparna inhandlades för övrigt för tre veckor sedan.

Så då återstår det bara att hälsa er välkomna till JULEN

Kommentarer
Johanna säger:

Det låter verkligen helt underbart! :) vilken trevlig tradition! ja min julhjärna går också på högvarv just nu, det är dags att börja planera!

2011-08-15 | 16:32:19
Bloggadress: http://arildsdottir.blogg.se/
Tomtens Dotter säger:

Skönt att höra att vi är flera som har julhjärnan igång :-)

2011-08-21 | 17:56:29
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback