Ibland säger jag förbannat dumma saker!

Som jag tidigare berättat så är min syster, hennes sambo och deras 6-åring på besök. Igår under middagen satt vi och pratade lite allmänt. Samtalet gled in på ett par vänner till dem. Vännerna har köpt ett hus som tidigare ägdes av min morfars bror Olle. Därefter har familjen Å bott där, och nu ska som sagt vännerna flytta in.

Huset är stooort. Trädgården är stoooor (så pass att den 5-åriga versionen av mig lätt kunde gå vilse där). Både jag och min syster tycker att det ska bli kul att se hur det kommer att bli där, eftersom vi sprang där som små.

Förmodligen kommer vi att vara där på juldagen.
Syster: Det ska bli spännande att se hur det ser ut där, hur mycket som är kvar efter Olle.
Jag: Har du aldrig varit hos familjen Å?
Syster: Nej.
Jag: Jag har varit där några gånger, jag var ju tomte hos dem några år vet du.
Syster: You are VERY CLEVER!

Tänkte inte på att systersonen, 6 år, sitter vid bordet.
Fan. Fan. FAN!

Kommentarer
Linda säger:

oops.... han kanske inte reagerade... förhoppningsvis.

2010-11-14 | 12:20:50
Bloggadress: http://www.candygirl.nu/
Sanna säger:

Sv: Ah, bra tips! Jag vill dock ändå lära mig att lacka med stång, mer "Barnen i Bullerbyn" ;)

2010-11-16 | 18:56:46
Bloggadress: http://sannaschristmas.blogg.se/
Christmas Time säger:

Haha jobbigt läge. Men det är sådant som händer.

2010-11-17 | 11:37:16
Bloggadress: http://christmastime.blogg.se/
Marre säger:

Jag tror faktiskt inte att han reagerade, han har inte sagt nåt iaf. Kramar från -10. Jag frrrrryser

2010-11-19 | 22:16:59

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback