Får jag sova nu?

Tomtesemester innebär att jag är ledig från jobbet, men det innebär inte på något vis att jag är LEDIG. Idag har det varit köksfokus, så jag har

Torkat av ovanpå skåpen
Plockat ur böckerna från kokbokshyllan och dammtorkat
Har dessutom en meter hylla med diverse burkar. Den (inklusive alla burkar) är ren.
Fläkt, ugn och spis är rengjorda.
Kört snuskdisken (fläktfilter, badrumshyllor - sen fick foppatofflorna åka med oxå)
Torkat köksluckor och putsat vitrindörrarna
Städat kylen
Städat skafferiet
Rengjort i sopskåpet
Städat i de där köksskåpen som anfaller när man öppnar luckan
Röjt bort allt skit ur mina hörnhyllor (har ingen låda att offra för kaos - därför har tyvär post som kan gås igenom "sen", anteckningsblock, receptutskrifter och diverse annat krafs hamnat där.
Torkat golvlister
Skrubbat elementet
Dammsugit och KNÄSKURAT golvet.
Torkat av möblerna ordentligt - dvs även ryggar och ben på stolarna och bordet (okej, bordet har ingen rygg, jag veeeeet)

Dessutom har jag röjt upp på uteplatsen, skruvat ihop mina nya fåtöljer och nålat lite gardiner.

Nu är det kakel, köksbänkar och fönstertvätt kvar. Och jag måste plocka ner kökslampan och diska den. Men det får vänta till imorgon. Nu ska jag sova.





Titta, kom och titta kom sätt er här omkring.
Det dröjer säkert ännu en stund
innan sömnen kommer med John Blund han vill visa oss någonting.

Sedan, genast sedan när sagan tagit slut.
Då lovar vi att sova så sött
efter dagen är man ganska trött men först tar John Blund med oss ut.

Läggdags, det är läggdags för klockan slagit sju.
Vi träffas säkert åter en dag
då vi roar oss igen ett slag sov så gott godnatt med er nu.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback