Att göra-lista inför första advent

Jag brukar alltid ha råkoll på allt i god tid innan advent. Nu är det helt plötsligt bara nån vecka kvar och jag har inte koll på något. Dags att skriva en ordentlig attgöra-lista!

Shoppa julklappar:
-Mamma
-Pappa
-Syster
-Svåger
-Systerson
-sist men inte minst (och definitivt inte lättast!): pojkvännen.
I normala fall brukar jag vara mer eller mindre färdig med julklapparna nu. Brukar ha en eller två klappar kvar att handla bara.

Planera glöggfest 2:a advent:
-Skicka inbjudningar
-Planera meny
-handla

Gardiner:
-köp sytråd
-fålla upp 10 st längder till olika rum! (och jag som inte gillar att sy. Suck
)

Småsaker:
-röj uteplats (jag har alltså inte städat bort sommaren ännu...)
-fixa utebelysningen
-borra och skruva upp nya toarullshållare, krokar och spegel i badrummet
-fixa låtlista till årets julskiva (och helst oxå bränna, pyssla och posta)

Handla:
-
ljus och band till årets ljusarrangemang
-glögg
-"något fint" till fönsterbrädan i vardagsrummet, lilla fönstret
-slinga och glitter till julgranen


Jahapp. Handla, småsaker och gardiner ska vara klar till första advent. Presenterna skulle jag helst vilja ha klart tills i helgen - min syster + familj kommer nämligen hit i helgen och det hade varit skönt att kunna skicka upp presenterna med dem... Men jag inser så klart det orealistiska i det hela.




Listan på bilden har alltså ingenting med verkligheten att göra! Och det värsta är att det där bara är den LILLA listan - det jag behöver ta tag i för att ens kunna BÖRJA göra advent och jul.


Kommentarer
Linda säger:

Jag gillar också listor. Och jag brukar ha som målsättning att vara klar med klapparna till första advent. Men det spricker nog i år. Har bara handlat tre. hmmm....

2010-11-09 | 18:18:10
Bloggadress: http://www.candygirl.nu
Tina´s Jul säger:

Ja, det kanske är dags att skriva en att-göra-lista. Jag älskar att skriva listor, det känns som man har bättre koll då.

2010-11-09 | 21:04:31
Bloggadress: http://tinasjul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback