OT: Kvällens höjdpunkt är...

...damernas stavhopp i friidrotts-VM. Jag gillar verkligen stavhopp och tycker att Jelena Isinbajeva är fantastisk. Hon har hitills slagit världsrekordet 26 gånger (tror jag) och hon strålar fortfarande och är hur lycklig som helst varenda gång.

Hur lyckas man hitta motivationen? Hon har under ett flertal år tävlat endast mot sig själv. Hon har gått in i tävlingarna när de flesta andra rivit ut sig redan. Hon har haft tunga år där hon legat ett par decimeter under det hon VET att hon kan, men ändå varit klart bäst.

Nu har hon börjat få konkurrens och det är bra. Det blir mer spännande så. Och det sporrar så klart till högre höjder.

Det är ingen vild gissning att tro att hon vinner sitt tredje raka VM-guld ikväll. Och om vindarna är milda och vädret är bättre i Berlin än i Stockholm kanske vi kan få se henne hoppa 5.06 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback