Julutmaning

Blossa eller någon annan glögg
Blossa starkvin eller Dufvenkrooks starkvin.. Har alltid satt Dufvenkrooks högst, men jag har vant mig mer och mer vid Blossa eftersom den finns hela tiden överallt och Dufvenkrooks bara finns några alltför korta månader om året.

Hackade eller hela nötter
Inga nötter alls i glöggen. Men gärna hel skållad sötmandel. Men det funkar alldeles utmärkt med bara glögg....

Adventsljusstake eller julstjärna i fönstret?
Adventsljusstake. Men i år blir det nog en stjärna i vardagsrummet. Mitt nya vardagsrum har bara dörren till uteplatsen som fönster och där finns det så klart ingen fönsterbräda....

Grön eller vitmossa?
Vitmossa. Men jag har en plan angående grön mossa för uteplatsen... To be continued....

Riktig gran eller plast?
Plast. Solklart. Vi har iofs alltid haft plastgran i vår familj. Och den som påstår att plastgran inte luktar har fel. Det luktar visst. Det luktar instängd plast. Och instängd plast är en av julens alla dofter (i min lilla värld)

Lussekatter med eller utan saffran?
Är det värt att kalla det för lussekatt om saffran saknas???

Lussekatter med eller utan russin?
Utan, russin funkar till glögg och müsli, thats it

Julen vill jag läsa om i tidningar, böcker, bloggar.... Varför begränsa sig?

Julgröten äter jag helst med mjölk, socker och kanel

Köttbullar eller prinskorv?
Skinka och gravad lax??? Och ägghalvor? Köttbullar och prinskorv rationaliserade mamma bort för hundra år sen tror jag.

Vitt eller rött när jag dekorerar
Rött. Men jag är sugen på att ha ett "frostigt" rum i år.. Vitt och silver..

De flesta har svarat på denna och blivit utmanade, så jag går utanför världen av specifika julbloggar och passar i stället utmaningen vidare till Marika, Linda och Madelene

Kommentarer
Madelene Nattfrost säger:

Vad roligt! :D

Jag ska genast svara på denna!



Kasta gris är faktiskt ett av mina favvospel, hehe.. kanske är lite roligare på riktigt dock. ;)

2008-10-22 | 21:24:50
Bloggadress: http://www.nattfrost.se
Anonym säger:

Vad kul.. tar tag i det i morgon!

2008-10-22 | 21:47:11
Linda säger:

Nu har jag fullgjort min plikt! :-)



http://candygirl.worldofsecrets.com/2008/10/23/julutmaning/

2008-10-23 | 21:05:56
Bloggadress: http://candygirl.worldofsecrets.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback