Förberedelser

Oj vad dålig jag har varit på att uppdatera. Men det har varit fullt upp i mitt riktiga liv och då måste någonting bli lidande, och denna gång blev det bloggen.

På lördag har vi glöggpartaj, och det är en hel del saker som måste fixas innan dess. I vanliga fall brukar vi glögga på 2:a advent, men i år får jag besök av min familj så det fick bli denna helg istället.

Så till lördag kl 1900 ska lägenheten ha blivit adventad, snittar ska vara fixade och så vidare och så vidare. Men jag antar att det inte bara är jag som har fullt upp i dessa dagar...

Att göra-lista:
Deadline Lördag 17:00 (sen har jag två timmar på mig att fixa mig själv...)
  • Köpa T-röd (för att rengöra fläkt)
  • Städa
  • Tvätta fönster
  • Byta gardiner (som förhoppningsvis inte måste sys om utan vill passa till fönsterna i nya lyan)
  • Röja datahörnan
  • Ordna ljusgruppen till köksbordet (handla mossa och murgröna!!!)
  • Utebelysning
  • Handla inför lördagens glögg (glögg och snacks)
    Det mesta är handlat, men inte allt, så jag får inte stryka ännu
  • Månadsmiddag med tjejerna (olägligt men trevligt)
  • Fixa alla tilltugg
  • Köpa lampor till adventsljusstaken (finns INGENSTANS, jag har tydligen väldigt konstiga adventsljusstakar)
    Tack snälla, snälla Görgen. Du är så jävla bra att det inte finns
  • Alla andra grejer som jag glömt

Någonstans där ska jag hinna jobba, se på all sport som är i helgen (får ta vardagsrummet på lördag fm framför skidorna) och helst hinna hälsa på en kompis som fyller år på lördag.

Köpte köksgardiner idag. Dessa gardiner, men med röd botten ska få hänga i köket. Det blev även ett par löpare och tre uppläggningsfat.

Kommentarer
Hanneles jul säger:

Vid jul ska man inte göra mer än man har lust och hinner med (hoppas det gick bra trots svaga isar).

2008-11-25 | 23:54:02
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
Tomtens Dotter säger:

Hannele: Håller med. Men jag HAR ju lust... Bara inte riktigt tiden...

2008-11-26 | 08:27:40
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se/
bitte säger:

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.Jättelätt att vinna



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

2008-11-26 | 18:21:06
Bloggadress: http://blondiesliv.blogg.se/
Hannele föreslår säger:

Du kan väl se på sport med kompisen..

2008-11-27 | 18:53:25
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback