Om mindre än en månad flyttar jag...

...till en jättefin trea i Solna. Jag har därför börjat packa, rensa, slänga, röja. Det går jättebra. Jag känner mig jätteduktig. På riktigt alltså. Jag har slängt nästan hela mitt förråd. Jag hade en liten ambition om att göra mig av med en del julsaker. På riktigt alltså. Min ambition var att ta med mig max två flyttkartonger julpynt.

Jo tjena.  Trodde du på det själv eller?

I skrivande stund har jag tagit hand om det mesta, förutom adventsgrejerna. Det har blivit
  • En ge-bort-låda till Micaela
  • En ge-bort-låda till mamma och syrran
  • En ge-bort-säck till mamma
  • En banankartong med glöggsaker (glöggkolv, glöggmuggar, skedar, pepparkaksburk)
  • En banankartong med tetilier (handdukar, sängkläder, duschdraperi, badrumsmatta, gardiner)
  • En banankartong med "kanske-tomtar"
  • En banankartong med julgranspynt (ja, min gran är liten)
  • En flyttlåda med "måste-tomtar"
  • En julgran
  • En frigolittomte
Nu ska jag "bara" ta hand om adventsgrejerna. Det är där tyngdpunkten ligger..... Wish me luck, because I need it.

Kommentarer
Sara säger:

Sv: Så bra, då är jag inte helt ensam! (:



Är lite avis på att du ska flytta för det betyder att du kan rota igenom alla lådor med julsaker i mitten av juli utan att folk tror att du har blivit tokig :P

2008-07-14 | 10:41:43
Bloggadress: http://julkretsen.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback