Hur tänker du när du handlar julklappar...?



...sett ur ett annat perspektiv än att det ska vara en bra present som mottagaren uppskattar? Tänker du på om företagen har en schysst miljöpolicy och bra arbetsvillkor?

Om du gör det så kan du ta en titt på den HÄR sidan. Folksam har tagit fram en shoppingguide, där du kan kolla in diverse olika företag och få en snabb uppfattning om hur företagen ligger till. Smart tycker jag.

Kolla även in vad Aftonbladets Malin Wollin säger om hysteriska julklappsinköp. Jag håller fullständigt med henne (även om jag långt ifrån alla gånger lever upp till det.)

Kommentarer
anna säger:

jag brukar stötta antikvariaten. det är en god sak i sig. dessutom är det bra för miljön att böcker återanvänds och dessutom inte måste postas som vid beställning över internet.

2008-12-15 | 11:54:51
Bloggadress: http://julblogga.wordpress.com
Hanneles jul säger:

Malin Wollin skriver bra.

2008-12-16 | 15:29:56
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback