Glöggpremiär på systembolaget 16:e november

image83Den 16:e november är det äntligen dags. Det datumet har alla vi glöggfanatiker skrivit in i almanackan sedan lång tid tillbaka. Då släpps nämligen GLÖGGEN!

Denna underbara dryck som doftar gott och värmer både kropp och själ. I små eller stora mängder. Give it to me baby!

Om du besökt mig tidigare har du nog märkt att jag gillar glögg. Förra året gick jag igenom hela bolagets sortiment med ett irriterande undantag: Lucia Chokladglögg. När jag fick höra talas om den var den redan slut i hela landet så när som på en enda ynklig flaska på bolaget i Kiruna eller Jokkmokk eller något annat väldigt långt borta. Men frukta intet, räddningen är nära: Den kommer nämligen att finnas i år igen. Och måste så klart provas.

Andra favoriter:
  • Dufvenkrooks Starkvin (godast av alla)
  • Blossa 07
  • Grythyttans skogsglögg
  • Blossa starkvin
Intressanta saker i beställningssortimentet:
  • Ingen har väl undgått att Blossa släpper samtliga årgångsglöggar i en samling?
    5 flaskor a 2 dl med årets och de fyra tidigare.
  • Blossa trestjärnig, spetsad med Calvados. Måste testas. Jag har precis ringt och beställt två flaskor, vi får väl se om det är godis. Är inte jätteförtjust i de andra trestjärniga (rom och cognac) men om jag inte gillar calvadosvarianten heller så lär de ändå gå åt på glöggfesten senare i december
Om det mot förmodan skulle behövas ett tips för de som INTE dricker glögg så kan jag rekommendera Varm Och Kall. Mumsigt värre...

Kommentarer
På landet, mot skogen säger:

Jag är så sugen på Blossa-samlingen! Hoppas att man hinner få tag på ett paket bara, innan det tar slut... Väldigt snyggt du fått det här, måste tilläggas :)

2007-11-09 | 05:16:19
Bloggadress: http://palandetmotskogen.blogspot.com
Evasleva säger:

Åh ge mig glögg!!
Tack snälla för tipset. Nu har jag en ny header. Jag hade bara missat att ladda upp den 800px istället för 400. Tacktack!

2007-11-09 | 07:03:15
Madelene Nattfrost säger:

Lucia Chokladdglögg lät intressant. Jag tycker dock mest om vanlig spritfri glögg, ska ha glöggpremiär den 24/11. :)

2007-11-09 | 09:01:56
Bloggadress: http://www.nattfrost.se
Frida säger:

Vi har också lite glöggtips idag!

2007-11-09 | 11:16:02
Bloggadress: http://www.cultdesign.blogg.se
lina säger:

Chokladglöggen har jag också missat, den låter spännande!

2007-11-09 | 12:29:50
Bloggadress: http://linalikesmat.blogspot.com
Anonym säger:

Tack! Jag visste inte ens att det fans chokladglögg.
Hur smakar den?

2007-11-09 | 15:17:36
Bloggadress: http://minjul.blogg.se/
Tomtens Dotter säger:

Min Jul: Inte en susning faktiskt. Som jag skrev missade jag den förra året, så jag blev jätteglad att den skulle komma i år igen. Men om glöggtryffel funkar så borde chokladglögg oxå funka. Kanske inte den glöggen man klämmer en flaska av, men en mugg nån gång då och då är säkert gott. Kan återkomma med rapport när jag smakat...

2007-11-09 | 15:22:53
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se
pia säger:

Lucia choklad var ganska god, men inte så märkvärdig som man kan tro...ska dock köpas i år igen, åsså Blossan med calvados, å årgångsglöggen, måste även göra en beställning på blossas småflaskor...
Ja du! GLÖGG ÄR GOTT!
ha det!

2007-11-09 | 19:47:54
Bloggadress: http://baramittlillahem.blogg.se
Tomtens Dotter säger:

På landet: Ring ditt lokala bolag så beställer de hem åt dig.

Madelene: Saftglögg är gott, det håller jag med om. Fast gärna med en skvätt rom i :-)

Frida: Riktigt fint! Vill ha (men inte just till glöggen)

2007-11-10 | 11:42:00
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback