Choklad, kola och karameller

Jag har "lånat" en bok av min mamma. Vi får väl se om hon får tillbaka den nån gång... En bok som vi har haft sedan nån gång på 90-talet och som innehåller hur mycket roligt som helst.
image133
Choklad, kola och karameller av Hillary Walden.

Här hittar du recept på hårda karameller, fudge och toffee i alla möjliga och omöjliga varianter, fondant, kola, fyllda chokladägg, kanderad frukt och fransk nogat. Massor med bilder som får det att vattnas i munnen.

För den ovane karamell- kocken finns tydliga steg-för-steg-beskrivningar, bilder och förklaringar på de olika sockerproven och en genomgång av olika råvaror, skillnaden på olika sockertyper och så vidare.

Det är dessutom ett rätt skojigt tidsdokument. Det syns väldigt, väldigt tydligt att boken är sedan mitten på 80-talet.

Jag kan varmt rekommendera denna inför julens godistillverkning.

Vad brukar DU ha på julens gottebord?

Kommentarer
Maria säger:

Mmm jag ska verkligen satsa på att göra tjusigt julgodis i år!

2007-11-25 | 17:05:19
Bloggadress: http://www.hos-emen.se
lina säger:

Verkar finnas mkt recept i den där boken! Julgodis blir man väl aldrig trött på, eller?

2007-11-25 | 20:31:10
Bloggadress: http://linalikesmat.blogspot.com
Tomtemor Monica säger:

Vi brukar alltid göra knäck, ischoklad och marsipanfigurer .. sen brukar det ju alltid landa någon(ra) chokladkartonger så vårt godisbehov brukar vara rejält tillgodosett när julen är slut.

Jag måste ju säga att jag blev väldigt sugen på att göra Leilas tryfflar, vi får väl se om det inte kan bli en sån omgång också. :-)

2007-11-25 | 22:17:01
Bloggadress: http://tomtemor.blogsome.com/
Marika på Odlingspyssel säger:

DEN boken! Den är ju superbra!

2007-11-26 | 08:04:38
Bloggadress: http://odlingspyssel.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback