Summering av julen 2007

Så är ännu en jul till ända. Jag är en sån person som älskar november och december, pysslandet, planerandet, väntan. Och när julhelgen väl är slut så vill jag få bort julen så snart det bara går. Befinner mig hos min familj i norrland, kommer hem till stockholm på söndag och på nyårsdagen börjar jag nog att städa undan.

Besök på bloggen
Jag är jätteglad över att så många hittade hit. I snitt från första advent till julafton hade jag över trehundra unika besökare per dag. Besöksrekordet slogs den 5:e december då 488 unika besökare hittade hit.

Adventskalendern
En Riktig Jul var enligt min mening En Riktig Julkalender. Elfrid var störtskön. Pascal Petersen var lagom otäck och Den Store Röde kändes äkta.

Julkort
Endast hemgjorda, och jag hoppas verkligen att de kom fram innan jul eftersom jag postade dem lite sent. Om inte annat så får de väl dem idag...

Nyhet på julbordet
Vi gjorde salladen med blodapelsin och ruccola. Den passade jättebra till de klassiska syltorna och skinkan osv.

Glögg
Jag tycker att Dufvenkrooks är godast, men det fanns mycket gott att välja på i år. Blossa07 var en riktig höjdare. Synd att den inte kommer att finnas nästa säsong.

Julklappar - Till andra
Mamma fick en handväska som jag köpte i Italien i somras. Hon blev glad :-)
Pappa fick en personlig almanacka och en dubbelDVD med "Den Onde, Den Gode, Den Fule" och "För Några Få Dollar Mer"
Syrran fick en drinkbok och en flaska Baccardi Apple
Svågern fick en 12-årig Glenfidish
Morfar fick böcker som vanligt.
Systersonen fick en Rolf Berg-tomte, en sparbössa, Byggare Bob-DVD och kläder.

Julklappar - Till mig
Min familj verkar tycka att jag har varit snäll i år med...

Från Mamma och Pappa:
En halv biljett till Sweden Rock Festival
Change4-ljusstake från Cult Design
En Barbara Wood-bok
Ett par fårskinnstofflor
En vetevärmare
Trådlösa telefoner

Från syrran + karl
Presentkort på Lindex

Från systersonen
Ett inramat foto

(jag kommer säkert att behöva uppdatera listan när jag packat upp väskorna)

Jag vill önska er alla ett riktigt gott nytt år. Nu lägger jag ner bloggen för säsongen. Ni hittar mig hädanefter på http://tomtensdotter.blogg.se/julfritt. Ni är varmt välkomna att göra ett (gärna flera) besök hos mig där

Kommentarer
Hanneles jul säger:

Trevligt med summering, viss har julen varit bra i år.

2007-12-28 | 15:40:01
Bloggadress: http://hannelesjul.blogspot.com/
Linda säger:

Bra summering. Jag vill också få bort julen direkt det är slut. BÖrjar planera min jul så länge i förväg det bara går (har redan funderingar inför nästa), men här åkte julen och julgranen ut på annandagen redan. haha...

Vi har haft en toppenjul. Längtar redan till nästa!

2007-12-28 | 18:29:14
Bloggadress: http://lindawashere.blogg.se
Julhuset säger:

Önskar dig ett Gott Nytt år och lycka till med nya bloggen.

2007-12-29 | 06:43:14
Bloggadress: http://julhuset.blogspot.com/
Marikapå Odlingspyssel säger:

Tack så mycket för en trevlig julblogg! Är precis som du, älskar november och december, men nu är mitt hem avtomtat. :)

2007-12-30 | 14:39:28
Bloggadress: http://odlingspyssel.blogg.se
Johanna säger:

Vill bara önska dig ett Gott Nytt År! =)

2007-12-30 | 18:22:16
Bloggadress: http://gatanistan.blogspot.com/
Maria säger:

Gott nytt år!!

2007-12-31 | 22:45:04
Bloggadress: http://www.hos-emen.se
Frida säger:

Men vilka fina klappar du fått! Och vad kul att du fått något även från Cult!

2008-01-03 | 14:51:09
Bloggadress: http://www.cultdesign.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback