Julklappstips: Till serieälskaren

Nemi är en alldeles lysande serie. Nemi är en singelpingla som älskar metal, jul och Tolkien. Hon samlar räkningar på hög, vill inte bli vuxen, älskar choklad, träffar aldrig rätt kille. Kort sagt, hon är helt normal *skrattar*

Serien är skapad av norska Lise Myhre och HÄR kan du läsa lite mer om henne.

Det har släppts 5 st album. Vem som helst måste ju bli lycklig över att få ett av dem från Tomten. Eller varför inte en prenumeration?

image159
Hmm... Syns dåligt och det är svårt att läsa texten. HÄR är länk till bättre upplösning. Eller så kommer versen här:

Vinden susar i advent
Och vårt första ljus blir tänt
För allt skoj här i världen
Och för tomtens lycka på färden

Mörkret tätnar i advent
Och vårt andra ljus blir tänt
För alla som vi känner
Och alla goa vänner
Och allt dom ska få
Hej hå, Hej hå

Kölden biter i advent
Och vårt tredje ljus blir tänt
För klappar och paket
Och knäck och kolasmet
Och för öl och sprit
och akvavit

Julen nalkas i advent
Och vårt fjärde ljus blir tänt
För sus och dus
och pepparkakshus
Mjuka kuddar under baken
Och den lilla juledraken

Det är trevligt med advent
När vårt femte ljus blir tänt
Vi tänder det för Kalle Anka och Karl-Bertil och musen som sticker hela armen genom nålsögat i Askungen och... Julapelsin
Vi sjunger och skrattar och dörren stängs framför näsan din
Och det är bara roligt


Kommentarer
Sara, Julkretsen säger:

haha :p

2007-12-09 | 21:27:11
Bloggadress: http://julkretsen.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback