Julkort

I söndags pysslade jag ihop lite julkort. Eftersom min kamera har gått ut i strejk visar jag gryniga och oskarpa bilder tagna med mobilen....

                

Detta är nog favoritkortet.
Här har jag utgått från ett marinblått kort, stämplat stjärnor i olika former i silver och lilametallic som grund. Därefter limmat på en smal remsa av silverfärgad dekorväv. Ovanpå detta en smal remsa i svart, stämplat och embossat "God Jul och Gott Nytt År".
Baksidan har fått samma "God Jul..."-stämpel och en stjärnram.




Ett vitt kort som jag klistrat guldfärgad dekorväv ovanpå. Den gröna granen är stämplad med grön färg och sedan embossad med genomskinligt iriserande embossingpulver. Det tog sin tid med skalpellen när jag skulle skära ut granen.... Runt detta en grön ram, stämplad med guldstjärnor.

                 

Dessa kort är gjorda på röd botten, sedan vitt japanpapper, klistermärke på det ena, en embossad guldstämpel på det andra (samma som på det ovanstående blå kortet). Därefter stjärnband i filt.

Allt material kommer från Panduro 

Kommentarer
Jen säger:

nu hamnade jag i julstämning :)

2006-11-21 | 20:09:33
Bloggadress: http://jenelle.blogg.se
Tomtens Dotter säger:

Vilken tur!
Det är själva huvudsyftet, att sprida lite jul till omvärlden :)

2006-11-21 | 20:44:48
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se
Robert säger:

gäsp, gäsp hur roligt kan det bli på en söndag....

2006-11-24 | 14:32:57

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback