Det där med julskivor

Jag vet inte. Men det känns inte rätt. När det kommer till jul är jag löjligt sentimental, även när det gäller musiken. Till vardags är jag en hårdrockstös, men till jul vill jag höra KLASSISKA julsånger framförda på ett KLASSISKT sätt (eller i alla fall med en klassisk julstämning).

Några av julens releaser:

Blackmores Night - Winter Carols
Fantastiskt band. Och deras stil stämmer jättebra med jul, hade faktiskt ett par låtar med redan på förra årets julskiva. Kan rekommendera er att köpa.


Twisted Sister - A Twisted Christmas
Hmm... Borde inte uttala mig, men jag är skeptisk. Och ruggigt nyfiken :-)

Billy Idol - Happy Hollidays
Har hört ett par låtar och det är inte sååå illa ändå. Måste lyssna på hela plattan innan jag uttalar mig


Kommentarer
Hannele säger:

Det är väl härligt med lite omväxling, även i musik.

2006-12-18 | 19:34:46
Bloggadress: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Marsch säger:

Trans-Siberian Orchestra slår ALLT!

2007-08-19 | 16:43:03
Bloggadress: http://marschs.blogg.se

Lämna gärna en kommentar:
Jag besvarar dina kommentarer här så snart jag kan. Om du uppger din mailadress får du även mitt svar via mail.

Dock tycker jag att det är stentråkigt med kommentarer i stil med "Hej, kom och titta på min blogg!" Det betraktar jag som spam. Läs istället inlägget, och skriv en kommentar om det du just har läst. På så sätt blir jag förmodligen intresserad av dig och kikar in i vilket fall som helst ;-)

Ha en bra dag.
Kram Erica

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback